/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SP VS. Longplay?
Fra : Dinah
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 07-10-04 09:19

Jeg gemmer alt mit video jeg optager på DV bånd. Det er jo ikke så få bånd jeg har efterhånden. Derfor vil jeg høre om jeres erfaringer med at bruge longplay. Der kan jo ligge det dobbelte på båndende, men går det ud over kvaliteten, og slider det mere på båndet?

Jeg vil gerne læse nogle artikler med for og imod, men har ikke rigtigt kunnet finde noget...

Accepteret svar
Fra : ForeverLivingProduct

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-04 09:42

Rent teknisk - ihvertfald teoretisk - bliver kvaliteten dårligere, men det er spørgsmålet om du overhovedet vil være i stand til at se forringelsen!!!! Hvis din videooptager lagrer digitalt på båndene, tvivler jeg på, at du overhovedet vil kunne se en forskel.

Slitagen på båndene bliver ikke værre fordi du optager på longplay.

De kan roligt se bort fra "forøget slitage", men prøv at "skyd nogle sekvener på såvel normal som longplay og se på dem . . . . . du vil blive positivt overrasket!!!!

Mvh
HB

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 07-10-04 09:44

. . . . der skulle naturligvis ha' stået: sekvenser - beklager

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 07-10-04 11:52

At optage med longplay vil med tiden gå ud over kvaliteten da at magnetsporene ligger tættere end ved SP...
Men det kan jo lade sig gøre at overføre video optagelserne til computer og videre til dvd eller vcd...

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 04-02-05 08:49

Tak for svaret ForeverLivingProduct.