/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Køb af elektronik i Paris?
Fra : Malene_Mikkelsen
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 07-10-04 09:07

Er det billigere at købe elektronik i Frankrig end i Danmark? Jeg tænker på digital kameraer, mp3-afspillere osv. men også på sådan noget som barbermaskiner.
Hvis jeg skal finde sådan nogle produkter i Paris, hvilke butikker/kæder skal jeg så lede efter?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-04 09:30

Ja....elektronik, hvidevarer er i hverttilfælde - var helt ked af at jeg ikke havde plads i bilen til fladskærmstv, pc-fladskærm og et amerikansk køleskab da turen gik hjemover efter sommerens tur sydpå

Eksempel: Et US køleskab der herhjemme stod til ca. 18.000 kunne erhverves for ca. 12.000 .....

Mere almindelige forbrugsvarer er der ikke den store forskel på i forhold til hjerhjemme.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-10-04 09:47

Hej Malene,

jeg kender ikke noget til prisniveau for elektronik i Paris.
Men en praktisk ting kan være, at den brugervejledning du modtager evt. kun findes på Fransk.
Hvis du kigger i kategorien "Foto" vil du opdage hvor mange, der har problemer med deres Digitale kamera fordi de ikke har nogen Dansk manual. Enten kan de ikke skaffes eller også koster de en mindre herregård.

Men er du sprogkyndig - burde dette ikke være noget problem.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-04 10:14

Og du må ikke forvente at nogen vil påtage sig garantiservice i Dk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-10-04 10:39

hvad angår tv video skal man først tjekke om tv'et også "kan vise/køre PAL" da man i frankrig bruge secam "som det eneste land i eu så vidt jeg husker"

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-10-04 10:46

Jeg har tidligere købt bl.a tv (Pal+secam) i Frankrig, og det var bestemt ikke billigere. men du kan selvfølgelig finde visse ting som er billigere, men se dig for.

Kommentar
Fra : Malene_Mikkelsen

Dato : 08-10-04 07:48

Tak for jeres besvarelser - jeg vil kigge mig lidt omkring når vi kommer derned, det med sprogkundskaber skulle ikke være noget problem, men jeg kan selvfølgelig godt forstå det med garanti/service.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-10-04 15:50

jamen velbekomme da - håber du kunne bruge besvarelserne. Er du sød at lukke spørgsmålet af så? Og så god tur iørigt

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : Malene_Mikkelsen

Dato : 11-10-04 15:16

Tak for svaret berpox.