/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
for SATA hjælp
Fra : ponti
Vist : 305 gange
50 point
Dato : 06-10-04 23:07

Har geninstalleret win xp på ASUS A7N8X-E Deluxe. Har 2 ata hd og en sata hd. Det hele har fungeret før. Mistet forbindelse til mit c drev, så jeg startede forfra med nyinst. af XP. Jeg kan nu ikke se mit SATA drev. Min bios kør auto og det har virket før. har inst. SCSI og RAID controller ser fint ud i enhedshåndtering. Hvad mangler jeg for at gense mit SATA drev igen??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 23:19

Kører du Raid på de to ata HD (master -master)
og HD lager på S-ata som master

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 06-10-04 23:40

Har ikke kørt raid før og har hellere ikke sat raid til nu.Har blot inst. driver fra ASUS cd. Før det gik galt sagde partition magic at mit c drev ikke var mounted. flyttede derfor div ting ned på sata drevet for at starte forfra med format c: osv. Efter dette har min drev nye bogstaver Bootdrevet er H: men som sagt kan jeg ikke se mit sata drev.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 06-10-04 23:52

Hvis du ikke har manualen til Asus så findes den hos
http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx
venstre side motherboard>find dit bundkort>vælg manual>engelsk
der står lidt om dit bundkort, og raid mulighedderne.
jeg lukker for i dag.

Godkendelse af svar
Fra : ponti

Dato : 08-10-04 11:31

Tak for svaret emesen.