/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS VM mangler i min XP
Fra : pernielsen63
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 20-07-02 11:40

Hvordan får jeg installeret denne java app. nu hvor MS ikke understøtter automatisk download og installering via browseren? Jeg kan ikke finde rundt i MS siderne på dette punkt.

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 60 point
Dato : 20-07-02 12:04

java virtual machine skal du hente via microsoft update
http://windowsupdate.microsoft.com

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 20-07-02 12:24

Den har været pillet af windows update, men skulle gerne være der igen.....
Hvis den ikke er der kan du finde den samme her: ftp://212.10.124.79/Java%20for%20XP/ som er den jeg også kører med under xp
Det er ikke min server, men i weekenden plejer den at køre, og ellers om aftenen mellem 20 og 23

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-07-02 17:36

e.p. hvad skal vedkommende bruge dit link til windows update til. Der har ikke været pillet, faktum er at MS har tabt en sag til SUN, derfor kan man ikke mere finde virtual machine i omløb.

Hvad skal manden med en ulovlig kopi af MS Java, når man kan hente en officiel hos Sun :

http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html

Og samtidig er den betydeligt bedre end MS.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 20-07-02 18:13

bob bob zonker.....
skriv dog til manden, istedet for at prøve at belære mig.......

Om den er betydelig bedre end MS ved jeg íkke, men igennem eksperten.dk har jeg erfaret at der skulle være problemer omkring noget homebanking, som vistnok er sydbank

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-07-02 19:22

så er det fordi det Sydbank har lavet er noget shit.
Kode baseret på Sun's java vil altid kunne afvikles, da vi her snakker open source.

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 20-07-02 21:57

Et godt svar, zonker, det med at hente 1.4 fra Sun, men det kan meget muligt ikke være den rette løsning for pernielsen63. Problemet er nemlig, og nu taler jeg kun af egen erfaring, er, at applets ikke virker med den JVM. Man (jeg) skal installere Microsoft's udgave af JVM'en, før IE gider vise noget som helst ud over en grå klat og beskeden 'applet could not be initialized'. Hvis man allerede har installeret Sun's JVM, måske gennem JDK'en, og applets ikke virker i IE, skal man under 'Advanced' i 'Internet Options' fjerne fluebenet ved 'Java (sun)'.
Bare min observation...

Vh Janus

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-07-02 00:31

underligt... men tak for tippet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-07-02 02:31

Hej...

det er ikke kun SydBank der har problemer, eller XP... der er også andre bankers home banking der har problemer med Java...
så det ku' godt tyde på noget fumle programmering... eller noget der ikke er taget højde for mht. Java og Homebanking programmet...
jeg kender en hvis homebanking gik ned i Win 2000, når han kørte en eller flere Java applikationer...
så jeg ville umiddelbart ikke bruge homebanking fra de steder hvor de bruger Java applikationer endnu...

Men som Zonker skriver, så er det altså muligt at hente et Java Plugin fra Sun der Funker i XP... du ka' bl.a. se her...
http://java.sun.com/getjava/download.html
som også henviser til... -->
http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html

Jeg har endnu ikke hørt at den ikke sku' virke i XP... men ellers har jeg hørt rygter om at Microsoft sku' ha' forbarmet sig og puttet en MS JVM i service pack 1 til XP... Men det er jeg ikke 100 % sikker på... Men den sku' ku hentes her... -->
http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3-19990518/cabpool/MSJavx86_CD24D109B33421DB6728FBDC80C9F572EB7A3865.exe
Jeg har desværre ikke selv XP endnu... så jeg ka' ikke teste det... Men ellers henviser Microsoft selv til...
http://windowsupdate.microsoft.com
som E.P. har gjort...

Men hvor meget reelt Java understøttelse der er i den JVM fra Microsoft... tør jeg ikke udtale mig om da jeg ikke XP og ka' teste det...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Henrik44FRC

Dato : 26-07-02 17:08

jeg har lige installeret XPpro på min comp og fik også problemet med VM , efter jeg har downloadet
microsoft VM er problemet løst. Det skal dog være den originale VM og ikke den fra SUN.
linket til en VM der virker er : http//it-support.dk/homebanking
med venlig hilsen til jer alle
Henrik

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-07-02 12:06

Vil det mon give problemer hvis man har begge installeret? Jeg vil (helst) ikke afinstallere SUNs.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 29-07-02 19:05

Suns VM er oxo langsommere end MS, MS har desværre som du nok har fundet ud af fjernet deres VM download.

Hvis du ikke har løst problemet så gi' lige et praj, da jeg har MS VM liggende.

Yoogi

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-07-02 19:59

Hej Als,

nej det vil ikke give problemer at have begge installeret på samme tid...

Og til Yoogi,

det kommer an på hvad du skal lave med Java, Microsoft's JVM understøtter ikke alt Java... og hvis du skal programmer i Java har du stadigvæk brug For Sun's JDK eller noget ligende...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 29-07-02 22:47

Til Strarup.

Det ved jeg, jeg programmere java til dagligt, oxo applets men det var ikke det spørgsmålet gik ud på.

Problemet er afvikling af webbaseret software kodet til afvikling på MS virtuel machine hvis jeg har forstået det ret ?.

Om man bedst kan lide Sun eller MS programmel er naturligvis en personlig sag, men hvis pernielsen63 vil have den "problemfri" afvikling som MS VM giver er der ingen vej uden om at det er det pernielsen63 har behov for. Det er jo ikke alle der er hardcore java programmøre / udviklere. Der er sikkert flest brugere der kan "nøjes" med at få installere skidet, og så bare nyde at bruge diverse softvare uden at skulle spekulere på at skulle omkode sourcen eller hva *ss*

Yoogi