/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Feedback til min ny hjemmeside
Fra : rosekamp
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 06-10-04 21:42

Hej alle I hjemmesidenørder

Giv mig lidt feedback på min ny hjemmeside inden jeg færdiggør og publicerer den. Siden har en baggrund der hedder AntiqueWhite, men jeg har hørt at den ser pink ud på fladskærm. Hvordan ser det ud derhjemme hos jer?

Nogen der har et godt link til en diskret tæller (den er lidt voldsom den her fra Tiscali og mildt sagt meget lidt køn)!?

Rosekamp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 21:48

Den er rigtig flot......................hvis jeg kunne se den, eks. ved hjælp af et link.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-10-04 22:05

Ja goddaw mand økseskaft - det er vist ved at være min sengetid

http://home.tiscali.dk/bitten27/

Værsågod emesen

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-10-04 22:16

øh, smuk nok, men jeg er desværre ikke en potentiel køber

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-10-04 22:20

Jeg er egentlig bare interesseret i at vide, hvilken farve den har på jeres skærme (læs lige spørgsmålet igen) og et link til en anden tæller

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 06-10-04 22:21

Altså lad os slå fat at det er en almidelig side der sakl vuderes altså ikke noget vildt det er simpelt og noget af en nybegynder der har lavet den. Men det er bestemt ikke helt dårligt, det er nemt og gå til og hvad ved næsten lige med det samme hvad det handler om. Jeg gætter på at du ikke har lavet ret mange hjememsider før, men der er mange der har tildens til og lave en masse animationer og pis og lort på deres side så man næsten ikke kan komme frem og tilbage, men her holder du det forholdsvis stille og roligt.
Din menu er måske lidt svar og læse det ville måske være en del bedre hvis du smækkede noget hjemmelavet grafik eller finder nole menu knapper på internettet og smækker ind. Det er med til og gøre din navigation/menu noget mere brugervenlig.
Men ting der er meget *provo* er at din tekst altså indholds teksten er næsten den samme farve som baggrunden der skal jo helt havde en meget større mkontrakt mellem farverne så den er nemmere og læse. Menuen skriften har heller ikke de samme farver, du bruger to forskellige ved ikke om det er meningen, men det mest lyse af dem, er også meget svær og læse.
kan se at du også bruger en 3-4 forskellige skriftyper/ Fonts, det er klart bedst og holde den i kun en skriftype så brugerne ikke bliver forviret. Måske du skulle begynde og arbejde med CCS/Style, det kan læres fra:
http://www.html.dk

Det var lige hvad jeg gad og skrive ned, men ellers en ok side.
Håber du kan bruge min feedback til noget.
Men Held og Lykke med siden.

/Steffan

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 110 point
Dato : 06-10-04 22:21

Udmærket pæn hjemmeside.
Måske ville jeg vælge en skriftfarve der var en lille smule mørkere for at gøre det endnu nemmere at læse. Men det er da kun en detalje.
Jeg vil anbefale en tæller fra www.chart.dk der kan du vælge en gruppe som har med børn og børnetøj at gøre. En sådan tæller fra chart kan give lidt flere besøgende og så er der forskellige design at vælge imellem.

Kim

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 06-10-04 22:23

Lidt om de spørgsmål du har, på min skærm er den lys pink.

Hvis du søger en tæller kan du bruge Chart.dk det er nok danmarks mest brugte tæller, ikke nok med du for en tæller du for også lidt stats over dit website. samt kommer på en topliste, hvor du for lidt besøgende der fra.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-10-04 22:31

Jeg tror egentlig også jeg ville tilsidesætte reglen om farveskift på besøgte links.
Altså, - jeg ville bruge samme farve til links'ne hvad enten de er aktive eller besøgte.

Kim

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 22:44

set med alm. 17" 800x600 IE 5.0
den følger flot skærmstørrelse (selv over to skærme)
farveskift til hvid på links forsvinder næsten
baggrunden er flødegul bag de to børn
billedskift kører hurtigt så det forvirrer lidt
teksten under de to børn er svær at læse - flyder næsten ud
ellers ser den indbydende ud

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-10-04 22:46

Jeg synes personligt (jeg besøger ret mange af den her slags sider) at det er irriterende ikke at kunne se, hvilken side jeg har kigget på. Man går hurtigt død i alle de tøjnumre, derfor farven på de besøgte links.

Jeg kan ikke forstå det med farven på siden. Jeg har taget den fra http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp - den hedder AntiqueWhite. Hvorfor bliver den så pink? Og Steffansteffan> sidder du med en fladskærm? Og jeg mener at have brugt AGaramond som font alle steder - hvor er det smuttet henne? Så kan jeg lige rette det.

Jeg laver farven på teksten mørkere så. (nu venter jeg lige med at lægge det op til der evt. kommer flere rettelser).

Kommentar
Fra : dat

Dato : 06-10-04 22:58

Hejsa:
Ang. tæller med megen statestik:

http://s3.shinystat.com/

Se evt. logoet på:

http://www.web-and-go.dk/

Hilsen dat - og sov godt!!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-10-04 22:59

Hvis du vil eksperimentere med farver kan jeg anbefale et fikst lille program som gør det nemt at identificere og kopier farver:
http://www.spinningjenny.com/outlook/traycolor.htm
Traycolor kan hentes på ovennævnte websted

Kim

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 23:04

Den er helt sikkert meget pigepink, men ellers en dejlig rolig og overskuelig side.
Navigationen kunne godt fikses op, men hellere enkel og effektiv end poppet og kompliceret.
Det må være en mærkelig farvegengivelse på den side.
Hent denne: http://hjem.get2net.dk/fec/software/htmlfarv/index.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-04 23:18

Baggrundsfarven ser nærmest svagt "Lyserød" ud, nærmest ligesom den svage lyserød man bruger til babytøj.
Ikke pink i hvert fald.

Og min skærm er en meget lille , på en bærbar computer.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 23:29

Man skal da vist heller ikke udtale sig om nuancer når der er kvinder til stede , men farven fra den hjemmeside er rigtigt nok og navnet passer.
Man kan få sådan en farve til vægge - fri mig -

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-10-04 23:29

Det fatter jeg ikke det med den farve. Man skulle da synes at de vidste hvad de snakkede om på: http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp

Nå jeg (fra min helt almindelige 17# monitor) kigger på min baggrund, så har den samme farve som den boks jeg skriver i lige nu på Kandu.

Igen - jer der synes den ser pink ud - sidder i med en fladskærm?

Det er fuldt ud overlagt at den er temmelig "skrabet", for jeg regner ikke med at den skal køre ret længe. Det er mest bare for at dem der gerne vil købe noget fra mine annoncer kan gå derind og kigge i stedet for at jeg skal e-maile billeder rundt i tide og utide.

Men det er dejligt med al jeres feedback. Synes I det hjalp nok at jeg lavede tekstfarven og størrelsen om? Dem af jer der ser den som en pink baggrund - kan I læse teksten alligevel?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-10-04 23:31

Jamen altså en farve der hedder AntiqueWhite skal sgu da ikke være pigepink

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 23:36

Roserne øverst og nederst til venstre er pink - ikke baggrunden, den må nærmest kaldes fersken på min skærm.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-10-04 23:37

Farven ER faktisk næsten identisk med kandu's boksfarve. I den der "AntiqueWhite" er der bare en anelse mere rødt i.
På min almindelige gammeldags skærm ser farven ud som en mellemting mellem beige og pink (nærmest)

Kim

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 23:41

Jeg bruger fladskærm, men med hurtig opdatering og den ser meget lyserød ud, men når jeg kigger på siden hvor koden står så er den også lyserød og min egen htmlfarvekoder (linket) viser også, at den er lyserød, men passer det ikke godt nok til venstre ramme.
Jeg syntes da at farven er OK til temaet.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-10-04 23:41

i spammer, melder mig ud!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 23:43

Præcis den farve som Marchwitz omtaler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-04 23:48

Så meget pink/lyserød er skærmen heller ikke, men den har et svagt rødligt skær.
Men det er egentlig ikke irriterende.
med hensyn til tekstfarven, ville det ikke gøre noget hvis den var lidt mørkere.
Man kan godt læse det, også på min lillebitte skærm, men jeg tror det blev tydeligere med mørkere farve på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-04 23:52

På min skærm er den gammelrosa, og den er rigtig pæn!

Du ved forhåbentlig godt, at man ikke kan have en gratis hjemmeside til kommercielt brug - bare, hvis du ikke liige tænkte over det.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 06-10-04 23:53

Som potientel køber, ja men så har du lavet en fin hjemmeside som lige passer til indkøb til mit et-årige barnebarn, den ligger nu under mine "foretrukne" - teknik ved jeg ikke en brik om, men jeg kan godt lide din opsætning.
Held og lykke med forretningen - hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-04 23:56

Ja, den er rosa - heller ikke noget til mine vægge!

Men pæn og rolig på denne side.

Jeg synes også, det er rart, at man kan se, hvad side, man har været på!

Jeg er med på den med lidt mere grafik, men er heller ikke til det alt for poppede.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 07-10-04 00:00

Sony Trinitron skærm her.
Decideret ferskenfarvet. Lidt mørkere/en anelse mere rød end baggrundsfarven her. Letleselig.
.
En kritik: Syntes I har skåret "stillbilledet" på forsiden - det af jeres børn- for meget. Den mindste ser lidt "amputeret" ud. - Undskyld......Det er nu et par pragtfulde børn.
Animationen må jeg indrømme jeg ikke bryder mig om. Den er for.............distraherende? Syntes i alle fald den ikke passer helt godt ind.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-10-04 00:08

rosekamp du skal flytte din besøgstæller ud i menuen da denne er stationær. Når den er på din mainframe så skifter tælleren hvergang man går tilbage til forsiden. Så kan du ikke regne med den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 08:10

1.) Du bør nok benytte et andet tegnsæt end :

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

..brug i stedet :

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Idet hele taget bør du indsætte nogle metatag's : http://www.metamaten.dk

2.) Til æøåÆØÅ bør du benytte :

æ &#230;
Æ &#190;
ø &#248;
Ø &#216;
å &#229;
Å &#197;

En simpel søg og erstat klarer hurtigt problemet

3.) Du har ikke angivet en !DOCTYPE erklæring. Denne bør være den første linje i HTML dokumentet, hvis du vil have det valideret korrekt : http://htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html

4.) Du bruger en del depricated elementer på siden der ikke længere er en del af HTML standarden : <font>, <u>, align, border, bgcolor. Du bør i stedet benytte CSS. Alså bare et eksempel :

<body text="#707070" link="#707070" vlink="#989898" alink="#FFFFFF" bgcolor="#FAEBD7">

..bliver til :
<head>
<style type="text/css">
body
{
color:#707070;
background-color:#FAEBD7;
}
a:link {color:#FFFFFF};
a:visited {color:#989898};
a:hover {color: #FFFFFF}; /* Her har jeg sat en hvid mouseoverfarve på dine link */
a:active {color:#FFFFFF};
</style>
</head>
<body>
..
.. osv.
</body>

5.) Alle dine billeder bør uden undtagelse have en alt="..." parameter. Skal der ikke være en beskivelse af elementet, buges alt="" : http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/html/alt.html

Layout og grafik vil jeg ikke udtale mig om. Jeg tegner selv som en brækket arm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-04 08:22

Hej MOLO

Jeg kan godt se, hvor du vil hen, men som jeg tidligere skrev er det egentlig bare for at folk der reflekterer på mine annoncer i Libero, dba, g&g osv., har et sted hvor de kan se billeder af tøjet inden jeg sender det til dem. Så det er egentlig ikke en side jeg vil publicere i den forstand. Derfor har jeg heller ikke lavet meta-tags. Og derfor knalder jeg også bare billeder m.v. ind i Frontpage og vil ikke bruge ret lang tid på alt-parametre (mine unger har ikke fortjent en mor der hænger foran pc'en hele dagen). Men tak alligevel, det er altid dejligt at du giver dig tid til at se på koder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 09:12

Helt iorden rosekamp. Som webprogrammør ka' jeg slet ikke lade være at kigge koder på de sider jeg besøger. Ofte er det mere interessant end sidernes indhold

Det er altså ikke en fornærmelse mod DIN side

Jeg benytter blot enhver lejlighed til at gøre opmærksom på Frontpage laver fejlbehæftet kode ...som praktisk talt alle andre WYSIWYG editorer også gør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-04 13:47

Jeg giver dig helt ret molo. Der er også tit temmelig mange overflødige koder med i FP. Førhen kodede jeg altid i hånden eller brugte HomeSite. Dette er bare en hurtig genvejsløsning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 14:24

Jeg vil lige benytte lejligheden til at påpege en fejl i mit eget CSS eksempel. Man skal selvfølgelig huske at lukke <style...> med </style> (..i eksemplet umiddelbart før </head> )

Jeg mener nu jeg skrev det, men kandu.dk og kodevisning ..tsk tsk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-04 14:49

Iøvrigt ville jeg lave et CSS da jeg begyndt på denne hjemmeside, fordi jeg ikke lige vidste hvor omfattende den ville blive. Men hver gang jeg prøvede at oprette et med alle oplysningerne - ja, så lukke FP ned! Så jeg opgav fra starten.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 10-12-05 20:35

Tak for svaret Marchwitz.