/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mit drev registrerer ikke DVD-film
Fra : metalfaust
Vist : 946 gange
50 point
Dato : 06-10-04 21:20

Jeg er i besiddelse af en PC med et såkaldt combo DVD/CD-RW-drev, men pludselig registrerer drevet ikke længere DVD-film. Ikonet (under 'Denne computer') viser blot at drevet er tomt. Jeg har dog hft formatteret min harddisk, så det kunne være at drevet måske er blevet afkodet eller afinstalleret, men da jeg i sin tid selv installerede alt fra begyndelsen mindes jeg ikke at have foretaget nogen installation af drevet. Synes også selv det lyder som en underlig forklaring. JEg har tidligere set en del russiske DVD-film på min PC, men jeg tror at de sandsynligvis er kopierede og dermed ikke regionskodede. Ville blot ligne nævne dette for man har engang fortalt mig, at drevet kan låse sig fast på en regionskode, og så er det lidt surt at vide hvordan man ændrer det tilbage igen. Filmene jeg ikke kan afspille er originale, købt i DK.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 06-10-04 21:27

Efter formatteringen, har du så installeret al softwaren der fulgte med til dit combidrev?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-04 21:30

Lyder som et software problem! Du må ha en software dvd afspiller (følger med PC eller drev) Russerne har den samme regionskode som os så det er ikke det!

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 06-10-04 21:32

I mit tilfælde var det ASUS software der fulgte med, og den (virtuelle) afspiller er installeret.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 06-10-04 21:35

Ja, men har du installeret software-programmet til DVD afspilleren? Har du, ville jeg nok afinstallere det og installere igen.
Tjek evnt. om der er nyere version på Asus hjemmeside.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 06-10-04 23:33

Prøv at pille strømmen fra drevet og start PCén,luk så ned,sæt strømmen til igen.Måske kan dit drev ikke læse brændte skiver,mit døjer mange gange

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 06-10-04 23:34

PS.Der skal ikke være software til et dvd/cd drev

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-04 23:43

Og hvordan vil du så lige se film Fjante?

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 50 point
Dato : 07-10-04 00:16

Hej Metalfaust

Mit gæt er at drevet er blevet låst, især hvis du har installeret DVD afspilningssoftware (hvis ikke så indlæs denne software igen og alt er OK)

Gå på producencenten hjemmeside og download opdatering af BIOS på drevet - jeg ved at Asus har nogle nye drivere til dem som har fået deres drev regionslåst.

Hvis du ikke vil dette, så indlæs din DVD software til afspilning af DVD film, gå i stifinder og få vist drevet med data, derefter vælger du scene 1 og dobbeltkiller på den, hvorefter din sammenbinding i Windows med din DVD afspille software gør at den afspiller den fil. Derefter vil den automatisk hoppe til scene 2, når den første er færdig osv, fordi alle producenter har indlæst fortsættelse i de enkelte del-filer som DVD filmen er opbygget af.

Har selv gjort det indtil jeg fik BIOS opdateret mit Pioneer DVD drev. Efter opdt. blev drevet som nyt, og alt funker efter planen i dag.

Lars

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 07-10-04 13:31

Fjante: Det er ikke helt korrekt det du skriver, faktisk findes der ikke nogen DVD decoder driver i Windows, den bliver installeret sammen med den software DVD afspiller man installere. Det er muligt at Microsoft inkludere den i Longhorn men det vides såvidt ikke med sikkerhed endnu.

Men som larsfrohn skriver hælder jeg også mest til at drevet er blevet låst.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-10-04 14:05

Hvis drevet er låst burde det vel fremgå under Egenskaber for drevet!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 07-10-04 15:59

Hej Tedd - nej det er nemlig det som er fejlen - du kan evt. i Systemet se at det står til et specifikt land - f.eks. Rusland eller USA, men det er langtfra sikkkert at oplysningen er sat der.

Normalt kan du bare se alle landekoder, og så er det svagt lysegråt i stedet for knald sort = rette.

Lars

Kommentar
Fra : franfine

Dato : 15-10-04 00:02

Det lyder lidt som det samme problem jeg har med mit drev. Så nu vil jeg da lige prøve det med at tage strømmen fra.

Men hvad mener i med at drevet kan være låst?
Hvis i mener det kan være låst til en bestemt region, så er det ikke det der er galt med mit for jeg kan ændre region 4 gange endnu...

Men det er da irriterende at man ikke kan læse dvd skiver....

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 20-10-04 10:20

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-04 07:45

Nu kom lars med flere løsningsmuligheder! Kunne du ikke lige sige hvad der hjalp, just for the record?