/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Startproblemer Mercedes
Fra : RISKOGER
Vist : 1313 gange
180 point
Dato : 06-10-04 19:54

Hej alle....
En arbejd´s kollega har en Mercedes 230E aut. 185000km årg 86
Problemet er at starteren kører ca 25 sec før motoren kommer igang!!!
Der er nyt batteri,nye tændrør.
Han har for ca 4 dage siden fået skiftet en MEMBRAN under kaburatoren som var revnet.
udskiftningen af denne membran har ikke hjulpet
om motoren er varm eller kold så er start problemet det samme
ellers er der ingen problemer den kører problemfrit når først den er kommet igang.
merceren har været på værksted flere gange med samme problem, så mon ikke de har kikket på tændning/tændrørskabler.
Hilsen Riskogeren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 20:34

På startmotoren sidder et startrelæ som overføre de mange amp som motoren skal bruge - samtidig er der en udrykker arm i startrelæet som kobler tandhjulet ud til startkransen (svinghjulet) og den aksel som tandhjulet glider på, må ikke smøres da den ellers kan blive træg af skidt som klistrer sig på akslen.
Det er mit gæt, ud fra din forklaring.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-10-04 21:20

jeg tror der er en defekt tilbageløbsventil, sådan, at der går ca 25 sek før brændstoffet er fremme

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-04 21:32

25 sekunder er godt nok længe. Så fejler batteriet ikke noget.
Men umiddelbart kunne det lyde som om der ikke er benzintilførsel til at starte med.
en fejl, evt en "afbryder" (magnetventil ell. lign.) til benzinen der bliver "hængende" når man standser motoren, og så ikke slår fra lige med det samme.
Kan sgu ikke lige huske det system, er mere vant til dieselMercedes.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 22:47

Ha Ha - jeg læste det som om at den ikke tog fat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-04 00:23

Åbenbart en karburatormodel og så tænker jeg på om der på den model skulle sidde en elektronisk tomgangsdyse (til at modvirke eftertænding), som måske hænger så den ikke får benzin hurtigt nok.
Det er jo nok en kompliceret karburator på sådan en fyr så der er sikkert flere spidsfindige muligheder for fejl.

Kommentar
Fra : quasiq

Dato : 31-10-04 01:47

Vil godt nok her give dova ret..

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 180 point
Dato : 23-11-04 18:38

Årg. 86 kører med indsprøjtning så vidt jeg ved ???

Så hvis der sidder et filter "før" anlægget og det er ved at være beskidt kan det tænkes at det kræver et højt 'tryk' for at pumpe benzinen igennem.

Så er der sådan et så prøv at fjerne det og se om det hjælper, det koster ihvertfald ikke noget at prøve

Ellers skal den måske til service hos en 'mekker' med fejldianose-apperat.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 23-11-04 18:40

P.S. det er den første model med indsprøjtning/kaburator (singlepoint) det 'ligner' en kaburator men ER indsprøjtning, bare ret simpelt.

Så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 25-11-04 23:41

Årgang '86 ER med indsprøjtning... 230 E ... E=einspruch! jessør...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-11-04 00:09

Hej RISKOGER, har I fundet ud af noget?

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 27-11-04 00:16

hjkofoed.........

Ikke endnu, han skal have merceren på værksted igen i løbet af næste uge.
Men alle forslag er som sagt velkommen.
jeg vil kopiere alle mulige svar herfra så han har lidt at give værkstedet.

Hilsen Riskogeren

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 28-03-05 11:29

Tak for svaret banzon.