/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hårddisk problem
Fra : bobbels
Vist : 415 gange
20 point
Dato : 06-10-04 18:17

Hej
Har lige köbt en ny hdd til min dotter og når jag sätter den i datorn visar den bara128 GB
kan ni hjälpe mig kvikt for hon vil ha den i morgen den skulle vara 160 GB. Det er en hitachi og jag kommer ikke ind på deres hemside.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-10-04 18:26

Hej Bobbels

Jeg gætter på at du har en Windows 2000 - den kan nemlig ikke se mere end 120 GB formatteret (ca. 130 GB uformatteret). Eneste måde at gøre det på er at finde en computer som kører Windows 98/ME eller XP, og så få den formatteret der, for derefter at sætte den i maskinen til din datter.

Lars

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-10-04 18:26

Ups
Gelemte at skrive at Win98formatterer med FAT32 og XP med NTFS. Det bedste er NTFS

Lars

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 06-10-04 18:31

jag satte den i en dator med en 60 GB hdd med xp på og satte den som slave og den hitade dden som 127 GB.Sen clonede jag den for jag ville bara ha den i datoren.samma problem der må jo väre en måde att få det fram på min svigersön kommer ikke att tro mig att der er 160 GB når den bara viser 127.Kan jag ändre på jumperna der er en 32gbclip er det noget man kan ändre.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-10-04 19:32

Er den formateret i en stor partion ?
Er det et ældre motherboard ?
begge dele kan give begrænsninger.
Kender du Fdisk ?

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 20 point
Dato : 07-10-04 00:02

Hej Bobbles

Du har et "gammelt" (ældre) motherboard, hvorpå din IDE (harddisk) controller ikke understøtter mere end 120 GB harddisk.

Prøv at gå på hjemmesiden for din producent af Motherboard, og hent en ny driver (BIOS) update til dit Motherboard, for det er det som skal til for at du kan se alle 160 GB plads på harddisken.

Jeg frygtede at du kørte Windows 2000, men når du kører XP - så er det helt sikkert din BIOS som skal opdateres førend du kan have diske større end 120 GB

Lars

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 07-10-04 11:57

Nej det störste problem jag hade var att jag hade glemt att installere sercicepack 1.Når jag gjorde det så fixade det sig men annars tack for hjälpen jo jag ved en hel del om datorer men ibland körer men fast

Godkendelse af svar
Fra : bobbels

Dato : 07-10-04 11:58

Tak for svaret larsfrohn.