/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Crash ved installetion af 98
Fra : UAV
Vist : 477 gange
40 point
Dato : 19-07-02 23:59

Hey all...kan ikke installere win 98...den starter op og når menuen til installetionen vises første gang kontrollere den filerne og tæller op til 100% når den har gjort dette, kommer der en sort box i midten af skærmen og den fryser og kan ikke installerer......jeg kan starte op i fejlsikret tilstand på en anden harddisk og ved trinvis opstart er det når den spørger om alle win98driverne at det går galt...noget med en VxD fil der hedder noget andet.....hvis jeg laver en fdisk kommer der en underlig grå bob frem og siger bla bla bla tryk Y for ok...Hvad H..... Kan der være galt.....hvad kabn jeg gøre i fejlsikret tilstand for at finde fejlen??? eller andet jeg kan gøre

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-07-02 00:42

Hej UAV,

ka' du komme ind i fejlsikret tilstand?
hvilken VxD fil er det den nævner?
ved du hvilket bundkort det er du har?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 00:46

Hej igen

Disk boot sektor has to be modified...skriver den når jeg prøver at lave scandisk......tror det er problemet...men ved ikke hvad det betyder
den skriver den samme besked ved 3 forskellige harddisks
Jeg kan ikke starte i fejlsikret mere....den vil ikke

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 00:47

Ups sorry...ikke scandisk...FDISK

Kommentar
Fra : Georg_Lorentzen

Dato : 20-07-02 00:52

Har du en startdiskette kan du starte op på den og formattere hele harddisken v.h.a. den. Det kan evt. være nødvendigt, inden du formatterer, at slette alle oprettede partitioner via FDISK.

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 00:55

Har prøvet...det er under kontrol af harddisken i Fdisk at den skriver Disk boot sektor has to be modified

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-07-02 00:59

Hej UAV,

hvilken harddisk har du? (mærke, type, navn m.m.)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 01:38

Hej igen

Har prøvet med 4 forskellige harddiske, Så tror ikke det kan være det :)

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 01:46

Bundkort ASUS tx97

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 01:48

Der står noget med at jeg skal slette cachelagring...hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Georg_Lorentzen

Dato : 20-07-02 09:31

Ændringer i cacheindstillinger foregår i BIOS. Du kan sikkert slå CPU'ens cachelager fra i din BIOS-opsætning. Jeg tvivler dog på at dit problem skulle ligge dér.
Jeg tror dog stadig at du skal følge anvisningerne i FDISK. Når du har slettet alle partitioner, opretter du een ny, som omfatter hele din harddisk, og formatterer med den indstilling, så burde din bootsektor samtidigt blive genoprettet.

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 20-07-02 10:05

Hej igen

i starten af installetionen skriner den følgende:

Installtionsprogrammet fant en komprimeret enhedsfil eller en cachelagringsfunktion på computeren afslut og kontroller den komprimerede enhed eller slet cachelagringsfunktionen.........hvordan gør jeg det?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 40 point
Dato : 20-07-02 10:07

Hej UAV,

hvorfor jeg spørger om hvilken Harddisk du har, er fordi de fleste Harddiske producenter har værktøj til deres diske...
f.eks. så har Maxtor disse Utillities kan stå for installation af harddisken samt partioneringen. -->
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/ 24023.html

det var bl.a. derfor jeg spurgte... og nå hvor du ikke har nogle informationer... så ku' du jo evt. prøve at slette mbr, med følgende kommando ude i Dos...

jeg mener bare du ska' skrive... "fdisk/mbr"... og så sku' den være i orden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Georg_Lorentzen

Dato : 20-07-02 19:05

Har du komprimeret din harddisk for at skaffe mere plads? Du prøver tilsyneladende stadigvæk på at geninstallere win 98! Da du har en eller anden gammel fejl på en tidligere installation, skal du som minimum fjerne hele det gamle windows bibliotek for at det kan lykkes med heldigt udfald. Det kan være temmeligt besværligt. Er der ting på harddisken du gerne vil bevare, må du forsøge at kopiere dem i dos-tilstand via din startdiskette. Det er svært at gennemskue din situation uden selv at have fingre i maskinen. Jeg er ikke klar over om du har forsøgt at reformattere harddisken, eller om du "kun" har forsøgt dig med geninstallation. En komprimeret harddisk kan være en håbløs situation. Har du installeret nye ting, som fik maskinen til at gå ned i første omgang? Har du forsøgt med en bios-upgrade, som gik galt? Hvad er årsagen til dine problemer - fra begyndelsen?
Georg

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-07-02 22:16

Som Georg siger lyder det mest som om du har kørt med en komprimeret harddisk og nu er den gåe ti smadder. Er dette tilfældet er løsningen desværre som Georg anbefaler, og så en formattering.
Men tag endelig backup af det du kan inden du starter på en reformattering, Og så vil jeg nok anbefale at diskcomprimering benyttes, da den ikke er nødvendig med vores harddiskpriser. Det er et gammelt levn fra de dage, da en harddisk var på ca. 3-5 GB. Idag er standarden jo oppe på 40 GB eller mere.

Godkendelse af svar
Fra : UAV

Dato : 23-08-02 22:37

Tak for svaret strarup. Du havde sku ret igen .....THX

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 22:55

Hej UAV,

tja... det var da så lidt...

det vigtigste er da at du har fået det til at funke...

kører det ellers godt nok?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 24-08-02 00:11

Kører perfekt nu thx 2 U

Du er og bliver en EDB GURU

MVH UAV