/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
startsidehijack???
Fra : Jens43
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 06-10-04 14:48

Hejsa venner.
Jeg har fået en irriterende ting ind på min PC. Det drejer sig om en startside"tyv", således at min IE altid starter med at vise en side der hedder searchfor...., men i internetindstillingerne er siden opkaldt "about:blank". Kort tid efter dukker der en masse popups op med advarsler om spyware osv...

Jeg har AVG installeret og Adware, men de kan ikke klare problemet....Er der nogen af Jer der kan???

Mange hilsner Jens

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-10-04 14:51

prøv at søge på about:blank - der er en der lige har haft det samme spørgsmål for et par dage siden herinde. Det kan være du kan bruge det til noget. Ellers vil det være en god ting at få lavet en hijackthis log og få gennemgået enten herinde eller på www.arlet.dk.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-10-04 14:53

Men selve problemet skal du fjerne med CWShredder som du finder under specialværktøjer på www.arlet.dk. Men få alligevel lavet et hijackthis tjek.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-10-04 15:19

eller under www.spywarefri.dk under forum. Der kan du læse en masse om Hijacklist, samt få en til at hjælpe dig fra Team Spywarefri

Den adresse Flash77 mener er www.arlet.dk

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-10-04 15:20

hov undskyld flash dit link virker jo ok, troede der skulle stå dk for at det virkede. Sorry

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-10-04 15:39

Hej troldenesdhb. Jeg ved faktisk heller ikke hvorfor den ikke har skrevet dk. Jeg skrev dk begge gange, men af en eller anden årsag har den kun skrevet d efter teksten er blevet flyttet op i tråden. Underligt....

Kommentar
Fra : balut4u

Dato : 10-10-04 16:35

Jeg havde samme problem og proevede alt muligt saasom installation af Spyware og noadware, ligemeget hjalp det.

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/checkcomputer.maspx

havde paa den anden side sundet; Lavasoft:Ad-aware

Den virkede foerste gang, proev den, det sparede mig en masse tid.