/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
BUMSER!
Fra : Dirty_joker
Vist : 1241 gange
50 point
Dato : 06-10-04 13:51

Jeg har nogle bumser der ikke gider gå væk...
Nogle der har et godt tip til hvordan man kan undgå bumser altså putte noget i ansigtet eller noget i den stil!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-10-04 13:53

Man kan få cremer og sæbe fra Clearasil, det virker faktisk.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 06-10-04 13:55

Hvor gammel er du? Hvis du er ung, er der nok ikke så meget at gøre, for så er det hormonelt betinget, hvis du er "voksen" om man så må sige, så kan det have noget med din kost at gøre. Du kan købe noget god rensende sæbe/gelé til bumset hud hos f.eks. Matas og så er det effektivt at putte tandpasta på bumserne om natten, - det renser og udtørrer. Ellers ka du have nytte af at få din hud renset regelmæssigt hos en hudspecialist, men det er selvfølgelig halvdyrt...

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 06-10-04 14:27

Begge de to råd/kommentarer ovenfor kan vi fuldt tilslutte os.

. . . . . . men der er dog måske endnu en udvej - ihvertfald har den hjulpet flere af vores bekendte og deres yngre familiemedlemmer.

Valget af ID'et "Dirty_joker" lyder som et hankønsvæsen, og fra egne erfaringer ved vi, at mænd ikke er så gode til dét-dér-smøreri. Ihvertfald anvender vi normalt hverken dag- eller natcremer, men der er en udvej, når det nu generer dig.

De gode resultater, som vi har set, er kommet efter følgende opskrift:

1. Hyppig ansigtsvask med en desinficerede, flydende sæbe.
2. Påfør Aloe Vera Propolis creme i ansigtet om natten.
3. Påfør af Aloe Vera MSM på bumserne om dagen - det optages hurtigt i huden, så du kommer ikke til at ligne "et spøgelse"
4. Spis fornuftigt - undgå "usunde" spiser som chips, burgere og andre stærkt fedtholdige produkter!!!

Hvis du vil vide mere, så kontakt os på hb@conwise.dk - vi kan sende dig produkterne . . . . . og bedst af det hele er, at du får pengene tilbage, hvis det ikke hjælper på dit problem, men det vil være første gang vi oplever det.

Mvh
Jytte og Henning

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-10-04 14:44

Hej der!
Prøv at kigge her, måske du kan bruge det til noget

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/bumser.htm

Accepteret svar
Fra : soyeljefe

Modtaget 60 point
Dato : 06-10-04 14:49

Ellers kan du bruge et produkt (hvis det er slemme bumser) der hedder Hexabotin, det er nogle piller (faktisk antibiotika), som dræber bakterierne så bumserne nærmest falder af, uhyggelig effektivt.

Ellers kan jeg anbefale "basiron" som fåes i to forskellige styrker. Brug først den milde (til huden bliver tilvænnet), senere kan du bruge den skrappere.

Men ellers, spis sundt, "skrab" ikke huden, vask dig, og har du langt hår ned i panden...så klip det. Undgå at stresse for meget, da det også kan give bumser.

Håber du kan bruge mine råd...de virker.

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 06-10-04 14:50

...jeg prøver ikke på at sælge noget...som visse andre

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-10-04 14:53

At undgå fed mad kan hjælpe noget, men nogen har altså en større tendens til at få bumser end andre.

Frieda

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 06-10-04 14:55

. . . . og vi peger blot på nogle løsningsmuligheder, som vi ved virker - hvis Dirty_joker hellere vil købe produkterne et andet sted, så er det OK med os - blot han finder en løsning på hans problem, som åbenbart generer ham.

Vi VED det virker

Mvh
J+H

Kommentar
Fra : arne.jacobsen

Dato : 06-10-04 16:05

>>frieda det er 100 % forkert at bumser skyldes fed mad.
Problemet med bumser er arvelig.

Gå til din læge og lad ham lave en henvisning til en hudlæge.

Arne.jaCobsen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-10-04 16:59

Altså, al erfaring siger mig, at når man har indtaget rigeligt med rødt kød, bernaise sauce, godt med krøl-fedt, flødeis til dessert, gode rødvine, cognac til kaffen, og whisky foran kaminen - chips til hyggen, og måske et par kølige pilsnere til at slukke tørsten hen over en weekend, så kommer der altså bare bumser - og nogle kilo mere at slæbe rundt på! Holder jeg mig til magert kød, mælk, vand, pasta, brød, frugt & grønt - så har jeg faktisk ALDRIG bumser

- jeg vælger så bumserisikoen jævnligt, for krølfedt er jo godt

Men ellers så kig her:
http://search.netdoktor.com/query.html?qt=bumser&base=nd&col=dkpuball&pw=650&la=da&nh=10
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/bumser.htm

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-10-04 20:28

>Vaxen - så ikk' lige at du havde netdokterlinket med..... sorry....

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-10-04 21:26

arne. jacobsen.
NEJ, det er bestemt ikke 100 % forkert, at bumser skyldes fed mad.
Det er lægeligt bevist; samt at vi nok er flere, der personligt har set "bumse-resultater" af f.ex. grisk indtagelse af flæskesvær
MEN som jeg også nævnte er nogle mere tilbøjelige end andre, hvilket selvfølgelig er noget genetisk.
Dertil skal siges, at min søster var betydeligere hårdere ramt af bumser gennem puberteten end jeg, der praktisk talt ingen bumser havde, undtagen altså når jeg frådsede i flæskesvær.
Summa sumarum.
Dirty_joker bør BÅDE holde sig fra meget fedtholdig mad samt (hvis det er virkeligt slemt) tale med en hudlæge.

Frieda

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 06-10-04 21:41

frieda sry du er gal på den det har INTET med kosten af gøre om du får bumser.
Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 06-10-04 23:15
Kommentar
Fra : ktkt

Dato : 13-10-04 16:04

busser kommer inde fra, altså fra blodet ..Men lad vær med at pille i dem for det giver ar.. Og de smitter...Det man skal gøre er at drikke en masse vand for at renset ud, undgå lyst brød, for det giver også bumsser... Ellers kan du også bruge nogle rense produkter så som CLINIQUE, de har lavet nogle utrolig gode rense produkter.. Man kan få lavet en hud analyse i matas. Hvor efter man finder ud af hvad passer til en...Det er utrolig vigtig at man giver det noget tid, der kan gå op til 2 - 3 måneder, for man kan begynde at se det virker..Vigtig at du renser din hud morgen og aften ..For at få gammelt fedt og gammle hud celler af for det danner nemlig også bumsser... Held og lykke ellers er du / i velkommen til at skrive tilbage knus knus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-04 21:29

Uden at have den store lyst til at give Svampearne ( kandus mest uintelligente profil) ret, så må jeg medgive ham, at der ikke findes dokumentation for at fed mad skulle give bumser. En anden gang 'svamp' - så tjek dine links eller link til noget der kan læses.

Her er noget skrevet af en speciallæge i hudsygdomme.
http://www.ung-bladet.dk/bumser/bumser2.shtml

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 18-10-04 16:50

Tak for svaret soyeljefe.
Men ved ikke hvad der passer med hensyn til hvad man spiser lige meget om jeg drikker vand istedet for eks. sodavand eller spiser sundt istedet for usundt kommer de alligevel...
Men vil da prøve dine råd!

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 19-10-04 19:04

Altså, det er jo ofte hormonalt bestemt (f.eks i puberteten), men det er også ofte bestemt af forhold og mad. Jeg ved ikke om du har prøvet en video-aften, hvor man spiser chips, drikker sodavand (eller øl) og ryger. Under disse forhold oplever man (eller i hvert fald jeg) at man bliver fedtet over det hele (små-klam ) Dvs. at porerne ikke rigtig kan ånde frit (derfor er det også vigtigt at gå i bad osv.), men hvis man forestillede sig en videoaften hvor man spiste sunde ting (frugt grønt osv.) og der ikke var røg, så ville man højst sandsynligt føle sig mere "let og ren". Det skal dog også siges, at man har lettere tendens til fedtet hud, hvis man f.eks. ikke sover nok, er for længe oppe (hvor man er træt), eller man lever en stresset tilværelse, da man så altid "små-sveder" det kan også bevirke at man får bumser.
Dvs. hvis man lever godt og sundt, sørger for at man ikke er stresset, og ellers vasker sig hyppigt, vasker ansigtet inden man skal sove, så er der en god chance for at man kommer det til livs Man skal dog også huske på at det kan være styret af hormoner.

En sjov lille tilføjelse (mægtig sjov?), det KAN lade sig gøre at vaske sig for meget...huden har et naturligt lag af "olie" som er sundt (men for meget tilstopper porerne), men HVIS man vasker sig 5 gange om dagen osv, så kan man fjerne det beskyttende olielag, hvilket bevirker at huden er meget lettere at trænge ind i for bakterier osv...dvs. man kan stinke langt væk af armsved, selvom man vasker sig tit, det er simpelt hen fordi der er nogle mikroorganismer der trænger ind i huden (under armen for der er så dejligt) og så kan man rent faktisk lugte deres afføring...men det er i lidt sjælnere tilfælde...
Men held og lykke med det i hvert fald