/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er det nomalt disse processer køre??
Fra : onetime
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 06-10-04 08:52

Er nogle af disse processer unødvendige eller skadelige??
Detter er en log over de processer jeg har kørende:

alg.exe   2820   C:\WINDOWS\System32\alg.exe
Ati2evxx.exe   716   C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
Ati2evxx.exe   1476   C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
atiptaxx.exe   184   C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
ccApp.exe   328   C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
ccEvtMgr.exe   1252   C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
csrss.exe   468   C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
daemon.exe   2020   C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
Explorer.EXE   1684   C:\WINDOWS\Explorer.EXE
FxSvr2.exe   2984   C:\PROGRA~1\Logitech\Video\FxSvr2.exe
hpotdd01.exe   744   C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
jusched.exe   2036   C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
LogiTray.exe   312   C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
lsass.exe   548   C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
LVComS.exe   512   C:\WINDOWS\System32\LVComS.exe
msmsgs.exe   2156   C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
msnmsgr.exe   288   C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
navapsvc.exe   1636   E:\Installz\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
nopdb.exe   1960   E:\Installz\PROGRA~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
NPROTECT.EXE   1720   E:\Installz\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
point32.exe   2044   C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
PrcView.exe   3752   E:\Installz\Programmer\Process Viewer\PrcView.exe
qttask.exe   196   E:\installz\programmer\Quicktime\qttask.exe
services.exe   536   C:\WINDOWS\system32\services.exe
Skype.exe   284   E:\Installz\Programmer\Phone\Skype.exe
SMAgent.exe   1896   C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
SMax4PNP.exe   1992   C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
smss.exe   408   C:\WINDOWS\System32\smss.exe
spoolsv.exe   1180   C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
svchost.exe   192   C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
svchost.exe   732   C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
svchost.exe   784   C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
svchost.exe   852   C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
svchost.exe   940   C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
svchost.exe   980   C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
vsmon.exe   240   C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Winamp.exe   1808   E:\Installz\Programmer\Winamp\Winamp.exe
winlogon.exe   492   C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
wscntfy.exe   2884   C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
zlclient.exe   360   C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-10-04 08:53
Kommentar
Fra : dbl

Dato : 06-10-04 09:31

Fed side du linker til der Better_Performance. Har selv søgt efter sådan en side længe.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 06-10-04 11:02

Better_Performance jeg har lige set at du har skrevet dit link ind som et tips. Kedeligt at jeg ikke kunne bedømme det, for så havde det fået 5 stjerner med pil opad.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 12:15
Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-04 12:17

Sorry forkert link, det er jo det samme.
Her er det jeg ville vise: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 06-10-04 13:15

Hej onetime

Fro at svare på dit egentlige spørgsmål, så er der kun den nedestående process jeg ikke kender. Men måske du selv ved om det er noget du har installeret, ellers vil jeg sige den ser lidt mistænkelig ud.

Ellers er resten system processer, programmer du selv har installeret (og startet) samt de nødvendige ting som firewall og antivirus.

nopdb.exe 1960 E:\Installz\PROGRA~1\SPEEDD~1\nopdb.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 13:55

Den er fra Norton speed disk og hvis vi skal til at råde dig så er mit forslag. Vær kritisk med alle de utilities der starter op sammen med Windows. Få deaktiveret alt det du ikke behøver og en velpasset computer behøver ikke alt det crap.

Du kan deaktivere opstart via msconfig eller i registreringsdatabasen (kun for erfarne) under: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 06-10-04 15:16

alt det der ikke står test/dit navn ved skal du ikke lukke ned men alt det der står test/dit navn ved er noget du bruger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 15:22

lars.dk, nu er det godt nok ikke mig der er spørgeren, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det er du skriver.
hvad er det for noget med test/dit navn?

Godkendelse af svar
Fra : onetime

Dato : 17-10-04 14:57

Tak for svaret BjarneD.