/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Valuta i Thailand
Fra : pong
Vist : 750 gange
10 point
Dato : 19-07-02 17:05

Hej

Jeg skal til Thailand og vil i den forbindelse høre om det kan betale sig at tage dollars med eller om man skal veksle hjemmefra ?

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 20 point
Dato : 19-07-02 17:31

Hej, Der er flere fordele og ulemper ved begge ting.
Personligt ville jeg selv vælge rejsechecks (som det sikretste kontantmiddel) eller hvis du har f.eks et internationalt kreditkort ( visa, mastercard ect)

Fordelen med kontanter, er at du kan væklse på det "sorte" markede og få en god pris for din "hårde valuta" (iså fald, fordel pengene rundt om på kroppen, strømper, underhylder m.m)

Ulempen er flere. Korrupte toldere/politi, Gadedrenge, røveri m.m.

For den Thailandske Bath, får man ganske mange dkr retur (og du kan leve længe dernede for 1 dansk månedesløn) Hvorfor mit bedste råd til dig vil være: rejsechecks eller kreditkort.

Medmindre du mener hvor du får mest ud af at væksle dine Dollars? Isåfald ville jeg tjekke den danske kurs hos en bank, dernæst kursen i Thailand ( evt. hos dit rejsebeareu - på vekselèrplan vel at mærke)

God tur derud, og nyd det lidt for andre

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 19-07-02 20:21

Hejsa Pong,

da vi har rejst til Tyrkiet de sidste par år, har vi hørt at det ikke kunne betale sig at veksle hjemmefra. Om ikke andet så kan banken i hvert fald råde dig om hvad der er bedst. For der findes jo et hav af vekslebanker sådanne steder, som nærmest konkurrerer... og det kan jo give pote, men det er jo bare en satsning man må gøre sig. Det kan i hvert fald ikke betale sig at veksle hjemmefra, når man skal til Tyrkiet og Tjekkiet... så jeg synes du skulle gå ind i banken og spørge, da de jo er de klogeste på det område. Og nej de råder dig ikke bare til at veksle hos dem under alle omstændigheder.

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 19-07-02 20:26
Godkendelse af svar
Fra : pong

Dato : 22-07-02 08:45

Tak for svaret laurenzio.

Kommentar
Fra : peterpp

Dato : 12-10-02 17:45

Hey Pong.
Jeg opholder mig længere ti af gangen i Thailand,Laos,Mayanmar,cambodia og vietnam.Jeg har oprettet en konto i Thaifarmer bank,det koster ca.30.dk og så har du et internationalt hævekort,du skal indsætte kr.1000,00 så er det heller ingen sag at få overført penge fra din danske bank.
Venlig hilsen peterpp