/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Noder/tekst til gammel fransk sang
Fra : jom46
Vist : 1159 gange
200 point
Dato : 06-10-04 01:00

Er der nogen der ligger inde med, eller kan hjælpe mig med at finde noder og tekst til Philippe Courbois' Don Quichotte, Paroles de Fuzeilier, - helt specielt Recitatif; "Le fameux Chevalier..." og Air: "Mordi, faut-il pour ingrate..."?
Jeg har prøvet div. nodeforretninger i København samt et par stykker i Frankrig- uden held.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 06-10-04 01:24

Det bliver nok meget svært for hvis det ligger på nettet, har en nodeforretning det ret sikkeret også.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-10-04 10:36
Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 200 point
Dato : 06-10-04 22:36

Checkede lige linket, og måtte konstatere, at det ikke kunne kopieres. Gå istedet ind på siden og skriv i de tre søgefelter følgende,

1) Toute di-arezzo 2) Don Quichotte 3) Tous instruments

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 10-10-04 10:38

hej der
Man kan også stave Don Quijote sådan her, men der må da ligge partitur på biblioteket.??

Godkendelse af svar
Fra : jom46

Dato : 10-10-04 19:46

Tak for svaret qfha.
Udmærket link, tak. Jeg havde håbet at ugen også kunne løse et andet problem, nemlig henvisning til Andre Campra's Les Femmes. Men nu er jeg på sporet, og håber at kunne få den nævnte sang samt et par andre tilsvarende på eget repertoire.
mvh
JOM46

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-10-04 22:12

Selv tak.
Jeg vil foreslå dig at gå ind på yahoo.com og over på yahoo's franske side, derfra kan du komme videre i de franske søgemaskiner. Her tror jeg, du kan finde de ting du søger.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : jom46

Dato : 11-10-04 22:38

Det gjorde jeg faktisk som en start, og meldte mig ind i Yahoo's klub vedr sang. Negativt. Jeg har også besøgt samtlige musikforretninger på bouldvarden og omkringliggende gader i Aix-en-Provence. Men Andre Campra er ukendt dér, selvom han er født i byen, og i øvrigt var tilknyttet undervisning i Domkirkens regi (for et par hundrede år siden, ganske vist). Derfor 200 point! Jeg havde næsten givet op. Jeg tror på dit nye spor.
mvh
JOM46

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-10-04 09:16

Al respekt for Aix, en charmerende by med stor kulturel aktivitet. En by jeg selv er meget begejstret for. Men handelsmæssigt, til denne form for indkøb, kan man ikke have de største forventninger. Her skal du nok til Paris evt hos Fnac, som selv hos Pariserne er et begreb.

En anden mulighed, og her ved jeg ikke om jeg er helt galt på den, og om forretningen eksisterer endnu, så kunne den franske boghandel i københavn måske finde noget relevant.

mvh
qfha