/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP SP2 indtallation og afindstallation -~
Fra : emesen
Vist : 648 gange
21 point
Dato : 05-10-04 19:50

Seriøs kritik af denne vejledning modtages med glæde.

Hent SP2 her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/da/default.mspx
eller hent den selv:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da (ca.1 time med 512 forbindelse)
Brænd den evt. på en CD-rom så du kan låne den ud. (det er lovligt)
Servicepack 2 til XP kan lave lidt ballade og så er den rar at have til en anden gang .
Du er logget på som administrator.
Under indstallationen:
Sørg for, at der ikke er nogen programmer der kører, evt. h-klik på dem nede ved uret og luk dem.
Start programmet
Indstallationsprogrammet opretter en sikkerhedskopi.
Hvis du ikke retter, så lægger den sig her:
C:\windows\ NTservicepack\unindstall
Den opretter også et gendannelsespunkt med datoen for indstallation af SP2
Slå pauseskærm fra eller bevæg musen en gang imellem.
..........................
Genstart som den foreslår og lad CD'en blive i skuffen.
Jeg vil ikke anbefale automatisk opdatering - men gør det selv en gang imellem.
Efter genstart åbner den sikkerhedscenter og vil evt. blokere et eller flere programmer, men kig godt efter for ellers kan disse programmer ikke køre (typisk programmer der bruger internet)
Mit eget Netmeeting som er et windowsprogram ville den blokere.
Det er også her du kan slå XP firewall fra hvis du har firewall i forvejen (eks. Norton) da det ikke er sikkert XP kan arbejde sammen med de andre firewall.
Klik på muren nederst og vælg (du kan ændre denne indstilling senere)
Luk vinduet og genstart en gang

SP2 ................ud igen.
Start>hjælp og support>nu står oplysningerne om indstallation af SP2 og datoen.
Vælg systemgendannelse>prik i "gendan comp">næste>du vil nu kunne se datoen markeret og
at det er SP2 der er indstalleret (ellers kan du finde den med pilene ved kalenderen)
marker datoen>næste>næste hvis du er klar til gendannelse (det kan fortrydes senere)
Du kan fjerne SP2 sådan:
start>indstillinger>kontrolpanel>tilføj/fjern programmer>rul ned og den ligger nok nederst.
Kan du ikke det så:
Start comp i fejlsikret tilstand (F8 under opstart klik klik klik klik)
vælg fejlsiret tilstand med pile>enter>log på som administrator>adgangskode som du brugte ved indstallation af XP første gang.
Nu kan du benytte .............SP2.............ud igen.

Eyvind.
Det er meningen at jeg vil lægge den som tip hvis den er ok.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 31 point
Dato : 05-10-04 20:30

Hej emesen
Klart og tydeligt nemt at forstå, selv jeg forstod vejledningen jeg har endnu ikke lagt sp2 ind idet jeg venter på en cd'er fra Microsoft, men suger alt til mig i mellemtiden om sp2. Om der er mangler kan jeg ikke sige noget om p.g.a. ovenstående.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-10-04 20:37

Jeg vil lige lade SP2 ligge på XP og arbejde/indstallere/bruge også prøve at fjerne den igen. Den ligger et andet sted på HD end den win 2000 jeg bruger normalt.
Så jeg ved ikke endnu om den laver ballade.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 05-10-04 21:10

Hej her fra mig.
Ja - hvad skal jeg sige om denne famøse opdatering SP2.

Jeg har selv opdateret til SP2 uden problemer, dog med den undtagelse, at min IE advarer mig hvergang
jeg prøver at åbne min hjemmeside herhjemme på cdéren.

Dette har jeg ikke fået løst, hvis det overhovedet kan løses. Ihvertfald har de "kloge" hoveder tilsyneladende givet op.

Så den megen snak om SP2 og de problemer det indebærer er jeg sluppet fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-10-04 21:16

Du kan lave undtagelser i din XP firewall som accepteres.
Din hjemmesideadgang er jo tovejs kommunikation som af XP opfattes som angreb.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-10-04 21:23

Jeg har lagt SP2 ind søndag
problemer!
ca hveranden gang jeg prøver kan jeg få adgang til enhåndstering kommer jeg ind
der er 4 gule ? = ukendt enhed, dem har jeg slettet, uden at det betyder noget
chessmaster 8000 starter ind imellem
masser af advarsler ved forskellige
ud fra det kan jeg ikke anbefale SP2, men der er sikkert også fordele

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-10-04 10:46

For 2 dage siden tog jeg mig sammen og opdaterede med Sp2.
Jeg tog tid på hvor længe det varede:1time og 41min.så kørte det hele.(download 512Mb.)
Der var lidt vrøvl med Outlook Ekspress 6, den var meget lææænge om at komme igang,
Det ordnede jeg i reg.dat.basen,men det skyldes noget kuk med messenger.Maskinen har gjort det før,
da fik jeg hjælp af"Interkriller"og brugte hans løsning igen.
Firewallen tog jeg heller ikke væk,og indtil videre kører det flot.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 06-11-04 17:11

Tak for svaret bentjuul. Tråden er vist gået i stå, så jeg lukker.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-04 17:25

Tak selv emesen, ja, jeg har endnu ikke taget mod til mig og indstallere SP2, jeg har Cd'eren, men det kommer nok.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-11-04 17:29

Gem nu de vigtige ting først.
Men har du antivirus/firewall, så tror jeg ikke at det haster.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-11-04 17:39

Kom nu bent,vær ikke bange.
Keldd

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 01-06-05 17:33

Er det begyndt at haste med installation af SP2?

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 01-06-05 17:54

til louie2003
nej, kun hvis du vil køre IE7.0, som kun kan køre under XP SP2, men det gør man ja alligevel ikke, man bruger da Mozilla eller Firefox samt Thunderbird.
hilsen
Ulrich