/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Manglende betaling ved privat salg
Fra : stig54
Vist : 989 gange
100 point
Dato : 05-10-04 18:45

Hvordan er det nu lige man er stillet ved privat salg til en værdi af 700,-, og man ikke har fået pengene på 2 måneder og ikke ønsker den brugte vare retur.
Køber har fået varen og har flere gange tilkendegivet at han vil købe den, men ikke lige har penge nu

Accepteret svar
Fra : na12

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-04 18:52

send et anbefalet brev til personen, hvor du gør ham opmærksom på at du ikke har modtaget betaling inu. og at han skal få det bragt iorden inden (eks.) 10 dage. hvor du vil gå til politiet, med en andmældelse om bedrageri. og hvis det er noget du har slogt over QXL kan du også ringe til dem, og få råd , evt. ham/hinne smidt ud der fra. PS husk at gemme al jeres komunikasion Mail m.m. så er du rimelig godt stillet.

mvh na12

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 18:53

hvis han bor i nærheden, hent varen. man burde osse ku finde 700 kr. han vil ikke betale. prøv at true med en advokat, selvom at det kan man ikke, der er ikke noget der dækker ved en sag som denne, har jeg hørt i et forbrugerprogram, hvor det drejede sig om præcis samme sag som din. hvis det var gennem et firma og evt. et større beløb, kune man jo gå til inkasso.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-10-04 19:44

Sæt de 700,00 kr på erfaringskontoen. Det kan ikke betale sig at foretage sig noget.

Det vil i omkostninger overstige kravets størrelse.

Ellers ring på hos vedkommende, kræv pengene og håb det bedste.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-10-04 20:59

Jeg har snakket med ham og han lover og lover, jeg kan sagtens køre ned og hente varen (2 højttalere) retur, men det er ligesom blevet en principsag.
Jeg kontakter ham igen

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 21:28

ja, du skal bare true lidt, altså ikke med vold, men politi og advokater.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 07-10-04 23:39

Tak for svaret na12.
Et opkald til konen er åbenbart ligeså godt som et anbefalet brev, pengene er i hus