/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp produkt key
Fra : plb
Vist : 942 gange
50 point
Dato : 05-10-04 18:40

Hey

jeg har installeret windows xp, men skal have formateret, er det så lovligt/kan det lade sig gøre, at låne min vens windows xp cd og så bruge den kode der står ved mig inde i kontrol panel ->system ?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 18:42

Øhh, hvad er ideen med det, så vidt jeg ved er det ikke lovligt. Kommer an på om din vens key er i brug for der må ikke køre to computere på samme key.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 18:45

okay tar den forfra!
Jeg har windows xp installeret på pc'en da jeg købte den, nu vil jeg formatere, og som jeg ka se det har jeg jo en produkt key inde i system.
Så spørger jeg om det er lovligt/kan lade sig gøre at låne min vens (som har en xp cd) cd og så installere den på mit system hvis jeg bruger samme kode som er brugt på pc'en før

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-10-04 18:49

Hvis du har en lovlig version, så har du vel din egen cd?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 18:52

nej for det var installeret på pc'en da jeg købte den, tror den er købt i føtex eller sådan noget

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-10-04 18:53

Hvis den ven ikke bruger keyen er det lovligt ellers ikke.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 18:56

okay det er stadig ik min vens key. det er den jeg BRUGER NU! men kan jeg ikk bruge den igen hvis jeg formatere ?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 18:56

dumt at købe en pc med præinstalled XP, er der ikke en recovery disk eller noget med.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 18:57

jo, bare du har en cd du kan installere fra og så en cd, men ikke lovligt.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 18:57

undskyld hvis jeg forklarede det lidt dårligt

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 18:59

jeg ved godt der måske burde være en recovery disk, men hvis jeg har fået den ka jeg ik finde den ..
men altså det er lovligt ? hvordan finder jeg så den kode som systemet kører på li nu ?

Kommentar
Fra : na12

Dato : 05-10-04 19:05

Nogen firmaer som føtex skal men selv brænde xp ud af, ring til føtex så bude der værer en der kan fortælle dig hvordan. men du kan ikke bruge en XP og en andens xp´s key kort sagt for hver xp cd der findes er der en kode som kun duer til denne, men hvorfor vil du formater din xp du kan altid bare lave en system gendandelse.

MVH na12

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 19:07

brugte du ikke din vens key? og med hensyn til HARDWARE ID'et kan det ordnes med en crack.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 19:13

xyzzygy- det er min egen key, eller ska jeg bruge en bestemt kode til hver cd.. som na12 siger ? Hardware id'et ordnet me en crack ? ska først lige vide hva hardiware id er .. hehe

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 19:16

det er et id som XP sammensætter ud fra din Hardware, så en key, der plejer at blive brugt i en xp 2400 1 gb ddr (feks) vil ikke køre i en P4 512 ddr

Kommentar
Fra : na12

Dato : 05-10-04 19:24

ring nu til føtax for hvis der xp iden har du jo betalt for den, og så skal du også have den, i din egen vision som kun er din, hvad var ellers iden med at giv 7-900 kr for den.

mvh na12

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-10-04 20:34

Ja, selvfølgelig er det lovligt sålænge man bruger sin egen "key"
men det er nu ikke den key du henviser til som du skal bruge men en
men en key på 25 tegn sådanher xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
denne key skal side et sted på din pc

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 20:36

ja, der bør være sådan et grimt reflex klistermærke med koden på.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-10-04 20:45

sidder der ikke en nøgle på siden af din computer det burde der da vist gøre. Så kan der vel ikke være nogen forskel fra hvor win xp kommer fra. Det eneste der ikke er lige meget, er hvis det er en opgradering og så en oem version. ( kom til ved en fejl at bruge min opgraderingsnøgle til min oem windows. Omslaget ligner hinanden!!! Det ville den ikke gå med til. )
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-10-04 20:47

Forresten den der med at den sammensætter et id ud fra hardwaren er vel når din xp skal aktiveres

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 20:49

det ve jeg sgu ikk, men der er ikk noget klistermærke på min pc.. id ud fra mit hardware, aktiveres ? jeg er ligeglad med hvordan den skal bare komme til at virke efter en omgang formatering

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 21:07

OK, hvis vi går helt tilbage til dit spørgsmål. du skriver at der står en kode i kontrolpanel. hvis det er den på 25 cifre, må du gerne låne din vens CD (og man kan) og så installere med den key.

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-04 21:12

Hent gratis Everest her: http://www.lavalys.nl/ så kan du se din product key på din computer
mvh
anyway

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 21:14

anyway- mange tak, nu har jeg altså en kode, men kan jeg bruge den igen ? altså hvis jeg nu bruger en anden cd end den orignale ?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 21:23

JAAAAAAAAAAA! medmindre det er en upgrade kode

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-04 21:23

Nej du kan ikke bruge din vens cd. For det første virker den ikke med din nøgle, og for det andet vil den ikke blive aktiveret fordi den er i brug på din vens computer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-04 21:24

altså i tilfældet af du bruger hans key. Den key der står inde i dit kontrolpanelet er ikke aktiveringsnøglen!

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 21:28

det ska jeg ik ku sige .. men i forstår måske min nervøsitet for at jeg li pludselig står og ska trykke koden ind og den siger den ik virker !

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 21:37

pjat, det er da lige meget med csen, det er keyen der tæller, prøv med en anden pc, uden internet.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 05-10-04 21:44

det var trods alt anyway det gav mig min kode, så tak for svaret anyway.
men også tak til xyzzygy og alle andre der hjalp mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-10-04 21:45

Den føtex comp har jo en recover cd og dertil passer koden/nøglen.
Så det er da ikke 100% sikkert at den duer.
Men da du har en lovlig kode/nøgle så må det være lovligt at låne selve CD'en.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 22:13

det har jeg sagt.

Kommentar
Fra : zix

Dato : 06-10-04 21:07

Hey... kan I hjælpe??
jeg har købt en computer i føtex og der var ik Windows cd med...
en dag blev jeg nød til at formate min computer...jeg har lånet min vens windows cd og jeg har min egen product key. Spørgsmålet er: må jeg godt bruge min product key???
håber I vil svare!!!
send venlig svaret til milad_878@yahoo.dk
mvh
zix

Kommentar
Fra : donnydk

Dato : 13-07-07 15:31

hvis din ven har en cd. kan du godt låne den. men der er ingen garanti for at din kode passer sammen med hans cd. Hvis den gør er det lovligt nok. da det eneste der er ulovligt er 2 maskiner med samme kode.

svar nok??