/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad betyder disse skatte tll
Fra : Bragesvej
Vist : 1294 gange
50 point
Dato : 05-10-04 10:44

Her er tallene:

Hvidebæk komunne
Udskrivningsprocent (%) 22,20
Grundskyldpromille 15,00

Helsingør komunne

Udskrivningsprocent (%) 20,90
Grundskyldpromille 17,50

Jeg kan godt se er højre hvidebæk

Men hvad er forskellen pådisse tal

Udskrivningsprocent?
Grundskyldpromille?

Hvilken at tallene bliver jeg beskattet for?

ellerer det andre tal jeg skal have fat i ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-10-04 10:52

Nu er det jo afgørende i hvilken kommune du bor, men eks. hvidebæk er kommuneskatten 20.90 % og hvis du har hus, eller fast ejendom med jord, skal du betale 17,50 promille i jordskat.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 05-10-04 10:52

Grundskyldspromillen er "ejendomsskatten" på din grund fastsat af den enkelt kommune. Husk det er angivet i promille (altså 1,5% og 1,75% i dine eksempler)

Udskrivningsprocenten, er kommuneskatten, fastsat af den enkelte kommune.

Herudover beskattes du bl.a. på ejendomsværdien, amtsskat og statsskat.

Se mere på www.toldskat.dk

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=205448&vID=0

mvh Berpox

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-10-04 10:53

sorry jeg tog fejl af helsingør og hvidebæk, men ellers det samme.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-04 13:48

>Bragesvej

Her kan du se kommune/amtsskat og evt. kirkeskat for de enkelte kommuner.
Det er den skat, du skal betale af personlig indkomst.

http://www.skat.dk/tal_statistik/kommuneskatter/160.html?vis_total=1&year=2004

Da jeg tidligere har læst, at du vil flytte, skal du også tænke på prisen for institutionsplads. Så vidt jeg husker har du et barn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-04 13:58

Du kan også finde nøgletal på denne side http://www.noegletal.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-04 14:17

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=117661&vID=200555&i=12

Glemte lige at kommuneskat/amtsskat og evt. kirkeskat er efter fradrag. Kirkeskat betaler du kun, hvis du er medlem af folkekirken.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-10-04 08:14

Ans, ja det er sku dejligt der er 1000kr til forskel til min fordel

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-10-04 08:15

Ans, det med de 1000kr hentyder jeg til dagpleje.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-10-04 08:17

Hvor finder jeg træ procenten for hvidebæk komunne? her er den 39 procent.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-10-04 08:17

Jeg mener træk procenten..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-04 12:37

Hvis du med trækprocenten mener den procent, der står på dit skattekort, kan du ikke se den nogen steder.
Den bliver udregnet på grundlag af indtægt/fradrag og kommune/amtsskat.
Hvis du vil have din trækprocent at vide skal du kontakte kommunen. Du skal så oplyse om de fremtidige indtægts/udgiftsforhold. Så kan din trækprocent blive udregnet.

Hvor er den 38% ?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 07-10-04 13:03

på mit skattekort står det 38

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 07-10-04 13:04

Tak for svaret berpox.