/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
skillevæge
Fra : Haider
Vist : 790 gange
10 point
Dato : 04-10-04 21:18

Er det lovlig at lave en skillevæge med spåndplader i adendelslejlighed??????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 21:32

Der er specielle regler for etageejendomme, men for andelsboliger i al almindelighed er det vel et spørgsmål om foreningsregler. Gipsplader på stålregler er brandsikre og kan bruges i etageejendomme, men man skal bare huske, at der i opholds og soverum skal være en flugtvej ud over indgangen til rummet.

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 05-10-04 08:46

Hvis ikke der fra byggemyndighederne er opstillet særlige krav, og hvis de iøvrigt ikke indeholder formaldehyd, så er det ikke forbudt, men vær opmærksom på at de ikke dæmper lyd så meget som gipsplader

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-10-04 17:36

http://www.noerreskov.dk/Menu/4.%20Love/Bek/Bygningsreglement%201995.pdf
"hvis det er fordi der skal side reoler i eling. kan man sætte i spåndplade op inden bag gipssen dvs. gips.spånd.regel.spånd.gips. (der skal være 2 lag gips "mod flugtvej"

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 09-10-04 16:44

du må kun bruge spånplade som halvvægge, ellers skal du benytte gips på stål

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 18-10-04 09:05

Det endnu ikke blevet ulovligt at opføre en gipsvæg på lægter/regler(4 x 2" ) Husk BD reglerne.

Kommentar
Fra : Haider

Dato : 10-11-04 20:17

tak til everybody

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-11-04 20:27

Kunne du ikke vælge et af indlæggene og godkende som svar. Det gøres over det indlæg du vælger i højre side.
Meningen er at andre kan se at der er fundet en løsning (hvis det da er tilfældet).
Hvis du vil gøre det rigtigt godt vælger du det indlæg der kom nærmest på en løsning

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 10-11-04 22:31

BjarneD
Helt enig.
Det er et problem.