/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VOB filer
Fra : rudolfsen
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 04-10-04 19:20

Kan man lave VOB filer om til mpg filer så man kan redigere i dem i eks.Adobe premiere

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-10-04 19:28
Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 04-10-04 23:32

det nemmeste er at omdøbe VOB til MPG filendelse...simpelthen fordi en VOB fil ER en MPG2 fil!! og ja jeg ved hvad jeg snakker om, og har testet det osv. osv.

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 05-10-04 18:31

Hej Kennybear
Nu er jeg ikke nogen ørn til det her men læser jeg rigtigt mener du virkelig bare at de vob filer jeg har kan jeg højre klikke på og så bare kalde dem mpg for det har jeg prøvet og jeg kan se at filen stadig hedder fil vob og dem kan jeg ikke overføre til Adobe pemiere kan du ikke forklare mig det så jeg forstår det korekt. på forhånd tak for hjælpen.

Rudolfsen

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 06-10-04 02:57

Jo da, din fil hedder f.x. rudolfsen.vob den skal du omdøbe til rudolfsen.mpg....gør det evt. ved at markere filen (et klik med musen) og derefter tryk på F2 tasten, så retter du *.vob til *.mpg og trykker på Enter tasten. Hvis du ikke kan se filendelsen (eller fil efternavn om man vil) så vend lige tilbage og fortæl mig hvilket styresystem du bruger så jeg kan guide dig til at sætte det op så du kan se filendelser, det er nemlig lidt forskelligt i de mange Windows versioner som er på markedet

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 06-10-04 02:59

Hvilken version bruger du af Adobe Premiere forresten? jeg mener nemlig den nyeste (version 7.0) godt kan redigere i vob filer

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 06-10-04 18:50

Hej Kennybear
Du er sandelig en tålmodig fyr tak for det.
Når jeg har brugt programmet DVD Shrink 3.2 til at overføre en DVD film til min mappe så står der ud for filerne sådan her.
VTS_01_2
VOB File
1.048.574 KB
Og hvis jeg omdøber den så er det kun den øverste tekst der bliver rettet altså VTS_01_2
Jeg bruger Adobe Premiere 6.0
og jeg bruger XP.

Håber du stadig er ved frisk mod og vil hjælpe mig.

Venlig hilsen
Rudolfsen.

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 06-10-04 18:52

Hej Kennybear
Hvis du har en e-mail adresse så kan jeg sende dig et skærm billede så du kan se hvordan mine filer ser ud min e-mail adresse er rudolfsen@tdcadsl.dk

Venlig hilsen
Rudolfsen

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 09-10-04 13:22

Hvor er du blevet af Kennybear.................................

Hilsen Rudolfsen

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 13:43

Du skal have fat i et DVD authoring (forfatterværktøj) og det billigste er nok MyDVD fra www.sonic.com

Det fulgte med min brænder fra HP.

Der findes ikke noget freeware/shareware der kan lave VOB filer.
VOB er mpg-2 med AC3 soundtrack, ofte med flere kanaler og i flere udgaver.

Du kan også prøve af rename din .MPG til .VOB måske æder Nero den.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 13:51

Fandt lige et freeware program til det:

Du kan gøre det på denne her måde fandt jeg lige ud af: Du kan bruge TMPEGEncoder til at lave en Mpeg2-fil ud af din avi-fil. Derefter skal du bruge et program til at lave den fil om til vob filer. Men se en kanon guide til det her:
http://www.dvd-guides.com/content/view/52/59/

Det skulle kunne gøre det.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-04 20:54

Hej rudolfsen

Undskyld jeg ikke har været så meget de sidste "mange" dage, men jeg er lige blevet fyret fra mit job så det har taget en del af min tid (du ved skrive ansøgninger og alt det skidt)

Du kan sende dine skærm billed(er) til mig på mailto:kenschen@gmail.com

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-04 20:56

ups dårligt email link ..hehe jeg "renskriver" lige

kenschen@gmail.com