/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Rulleliste men intet sker...
Fra : cyrus25
Vist : 316 gange
40 point
Dato : 04-10-04 15:13

Jeg er har lavet en rulleliste (magen til den der er øverst her på siden) men når jeg uploader den til internettet eller ser den på en anden pc, så sker der ikke en skid når jeg klikker på de emner der er at vælge.
På min egen pc virker den som sagt fint.
Jeg laver hjemmesder i Adobe Golive og Frontpage...
Hvad gør jeg forkert og hvordan for jeg det til at virke?

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 04-10-04 15:17

jeg er ikke helt med på hvad det er du mener ... men det lydersom om det drejer sig om fejl med stierne
at de feks har "c:/...."

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-10-04 15:18

Prøv og leg lidt med den her:
<form>
<select name=menu onChange="location.href = this.options[this.selectedIndex].value" class="input">
<option value=/>Vælg type
<option value=default.asp?id=1>Farver
<option value=produkter.asp?id=1>Produkter
<option value=bestilling.asp?id=1>Bestilling
<option value=info.asp?id=1>Info
</select>
</form>

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 04-10-04 23:51

Du bruger sikkert direkte henvisninger, istedet for relative henvisninger.
Hvis du linker til en anden mappe i linket, så skal der være den samme adgangsvej og mapper der hvor den lægges ud.
Pas også på med at bruge store og små bogstaver i linkene, de fleste internet servere skelner mellem store og små bogstaver, i modsætning til når du køre det lokalt på din egen PC!

Så det gælder om at holde ørene stive og tungen lige i munden!

Godkendelse af svar
Fra : cyrus25

Dato : 05-10-04 08:51

Tak for svaret severino.