/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD Autostart
Fra : oz1eqp
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 04-10-04 09:20

Hvad gør jeg forkert. Har autorun.inf - Autorunpro.exe og Slideshow.htm liggende i roden på CD,eren. Det var meningen at Slideshow skulle starte op,men det gør det bare ikke. autorun.inf ser ud som følger:
[Autorun]
open=AutoRunPro.exe /s

[AutorunPro]
Run1=Slideshow.htm.
Håber nogen har et svar på det.

oz1eqp - Arne

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 04-10-04 10:20

I notesblok laver du en fil med navnet autorum.inf
Og der skriver du:

[autorun]
open=winrun.exe Slideshow.htm

Den skal så ligge i roden af cd'en sammen med programmet winrun.exe.
Det er sådan de laver cd'erne til alle de computer blade du kan købe.

Jeg har taget mig den frihed at gøre det hele klart til dig her>>>
http://home20.inet.tele.dk/dbl/autorun.html
Der kan du downloade den færdige autorun.inf, og filen winrun.exe

Nu håber jeg at du kan bruge det, og jeg ikke er helt på galt spor.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-10-04 11:13

Hej
Lige umiddelbart virker det ikke,men skal lige tjekke det i løbet af dagen.
Filen Winrun,exe har fået meget omtale i forbindelse med Virus,har du nogen erfaring på det punkt.
Så har jeg et dumt spørgsmål. Jeg har lagt Winrun.exe og autorun.inf ind i det dir hvor jeg har hele mit slideshow,skulle jeg ikke kunne teste om det virker der,ved at trykke på autorun.inf

oz1eqp -Arne

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-04 11:53

Det du skal gøre er>>>

Slideshow.htm, autorun.inf, winrun.exe skal ligge ude i roden af cd'en. (det vil sige at de ikke må ligge i nogen mapper eller noget)

Nu har jeg selv prøvet at lave en autorun med autorun.inf og winrun.exe. Det viser bare en side med lidt text på. Du kan selv prøve det her>>> http://home20.inet.tele.dk/dbl/autorun.html der er kommet en fil mere.

Nå cd'en med dit slideshow er færdig (brændt) skal den så ca. sådan ud.

Kode
D:\
[Mappe] til billeder m.m.
[Mappe] til undersider m.m.
autorun.inf
slideshow.htm
winrun.exe

Ang. virus i winrun.exe så har jeg ikke oplevet noget. Men den winrun jeg bruger er også en jeg har "lånt" fra Datatis's cd, så jeg går uu fra at den er i orden. Det er også den winrun.exe jeg har uploadet.
Mig bekendt kan du ikke teste autorun.inf ved at klikke på den, du er vist nød til at brænde hele dit slideshow ned på en cd og så teste den der.

Håber at det var en hjælp du kunne bruge, ellers må du jo lige skrive.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 04-10-04 11:55

Rettelse

D:\
[Mappe] til billeder m.m.
[Mappe] til undersider m.m.
autorun.inf
slideshow.htm
winrun.exe

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 04-10-04 11:57

Hmm....
Jeg ved ikke hvorfor, men slideshow.htm bliver ved med at stå bagved autorun.inf. Men den altså stå under autorun.inf.

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-10-04 12:19

Tak for svaret dbl.
Så faldt tiøren.Det var lige den forklaring jeg manglede for at komme videre. Tusind tak.

m.v.h.
oz1eqp - Arne

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 04-10-04 12:29

Det var så lidt.
Håber at slideshowet bliver godt.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

PS! Husk at det virker ikke på computeret hvor autostart er deaktiveret på cd-rom drevet.