/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
router crwe754g72-a, snmp virker ikke ?
Fra : FrankCo
Vist : 204 gange
50 point
Dato : 04-10-04 04:45

hey nu har jeg rodet med det lor.... hele dagen, og det funker stadig ikke, og jeg har nok prøvet mindst 10 forskellige snmp programmer.... Det eneste jeg vil er at den sender data til programmet, altså jeg er total ligeglad med forbrug mm. jeg vil bare have en log.

det er btw en 3Com router hvis nogle skulle være i tvivl.

frank/

Kommentar
Fra : anime

Dato : 04-10-04 07:14

har du prøvet med HyperTerminal, og kender du indstillingerne?
Bits Per Second: 9600
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: None

Husk at bruge dit console-kabel og sæt denne ind i den korrekte com-port.

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 04-10-04 20:05

Anime:

Øhhh..., hvad ? hvis du tror at jeg ikke kan få fat i routeren, så er det ikke tilfældet.... snmp er en protokol til at sende oplysninger om hardware tilstand mm.

frank/

Kommentar
Fra : anime

Dato : 04-10-04 20:10

Ja. Den administrerer du via telnet eller hyperterminal. Jeg har CCNA certifikat, så jeg ved godt hvad snmp er ;)
Hele min snmp virker via min telnet/hyperteminal, så jeg regnede med at det også gjorde sådan hos dig.
sorry jeg har misforstået dig.. jeg troede det var opsætning af snmp du ikke kunne.

Held og lykke med at få løst problemmet.

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 04-10-04 20:45

Øhhh, ok har også selv CCNA men kan ikke se hvad det har med det af gøre. Mit problem er at det lader til at min router ikke sender snmp oplysningerne, som den skal og er sat op til at gøre.