/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bar plet
Fra : snusi
Vist : 1065 gange
100 point
Dato : 03-10-04 15:47

Hej.
Min cairnterrie på 4 år, begyndte at klø sig mere end normalt her lige før weekenden. Jeg undersøgte hende uden at finde noget overhovedet. Ingen lopper, bare pletter, sår eller andet.
Her i dag fandt jeg så en bar plet på ca. 3x5 cm, ingen bidemærker, kradsemærker. Huden ser fin og hel ud. Jeg har undersøgt hende igen og stadig ikke fundet noget på hende bortset fra den bare plet.
Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
Snusi

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 03-10-04 16:08

. . . . . . jeg kan desværre ikke sige dig, hvad det kan være, men vores har været igennem en tilsvarende "omgang".

Vi klarede det ved at sprøjte pelsen med Aloe Vear First, som du kan købe på en sprayflaske - og som iøvrigt gav en flottere pels i det hele taget.

Hvis du vil have at vide, hvor du kan købe en sprayflaske med Aloe Vera First, så skriv til mig på hb@conwise.dk

Mvh
Henning

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-04 17:19

Det kan være mider, hvis den bare plet er hvor pelsen
er tynd i forvejen. Dyrlægen har en speciel sæbe til dette.
Hvis ikke aloe vera hjælper.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-10-04 17:24

Hvor er den bare plet, og er du sikker på, at det er noget der lige er kommet pludseligt?

Men det kan skyldes så meget, og hunde kan godt have enten lopper eller hårsækmider og meget andet uden man lige kan se det. Og det er jo loppesæson.
Men for en sikkerheds skyld, synes jeg da, at du skal spørge en dyrlæge.

Henning
Nu må du ikke tage det her alt for ilde op, men du skal også nok høre det andre steder fra her på siden.
Det er altså ikke tænkt som en reklame/salgsbase for egne produkter

mvh dova

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 03-10-04 17:27

Jeg glemte iøvrigt at nævne, at vores søns og svigerdatters West Highland White Terrier ("Westie") har lidt af det samme - og også dér hjalp Aloe Vera First.

Én af de mange gode årsager til at anvende et økologisk dyrket naturlægemiddel er, at risikoen for bi-virkninger er minimale. Behandlingen kan tage et par dage længere i forhold til syntetisk frembragte lægemidler, men alene det at undgå bivirkninger er "det hele værd".

. . . . og skulle du/I sprøjte ved siden af skader det ikke hundens øjne - eller giver skjolder på omgivelserne

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 03-10-04 17:41

Hej Dova,

Vi har fonøjelsen at have hjulpet først os selv (da vi var kunder hos en distributør) og senerehen at have hjulpet mange andre med produkterne efter at vi selv er blevet distributører. Det forhold, at vi gennem selv at bruge produkterne samt en udbytterig kommunikation med vore brugere/kunder, giver en stor erfaring, som kan komme andre til gavn.

. . . . . . derfor ser vi intet odiøst i at fortælle om FLP-produkterne som en mulighed - specielt fordi vi har været igennem det samme med vores egen Cain-terrier og i den nærmeste familie har haft et tilsvarende tilfælde med en West Highland White Terrier.

Hvorfor skulle vi dog anbefale produktet, hvis vi løb risikoen for at det ikke virkede? HUSK, at der er 90 dages ubetinget returret på produktet, hvis man ikke er tilfreds. Prøv du at få det, når du handler hos materialisterne eller på apoteket!!!

. . . . . . iøvrigt vil alles rådgivning (lægers, dyrlægers, farmaceuters, materialisters - og FLP-forhandleres) altid "læne" sig op af erfaringer. Vi har ikke haft lejlighed til at anvende den sæbe, som Teil nævner, men den er sikkert udmærket.

Derimod har vi selv og familien anvendt Aloe Vera First på vore terriers med fine resultater - derfor tør vi godt at nævne det, for det reducerer risikoen for at vi efterfølgende må give "snusi" pengene tilbage, fordi effekten ikke var tilfredsdstillende.

Dette er jo netop et forum for udveksling af erfaringer og viden - og erfaringerne med de pågældende produkter og deres anvendelse overfor den nævnte lidelse har vi haft på nærmeste hod.

. . . . . . og disse erfaringer bliver jo ikke mindre værd, fordi vi oven i købet er i stand fortælle, hvor "snusi" kan købe dem. Går man eksempelvis til en materialist eller et apotek for at få rådgivning, vil man da ofte også handle dér, hvis de har det rette produkt . . . . . det kan der da heller ikke være noget forkert i !?!?!?!?!?!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-10-04 17:54

Jeg siger så heller ikke, at produktet ikke virker, jeg har skam selv brugt flere af produkterne, men det jeg siger er, at det vist ikke er i orden at bruge Kandu til at markedsføre eller sælge "egne" produkter. Det står muligvis i betingelserne for brug af siderne her.

Undskyld det lille sidespring snusi.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-04 18:00

Tjah, jeg kan ikke tåle naturprodukter med indhold af aloevera eller teetree... --Ellers er der visk ikke noget, jeg ikke kan tåle.
Naturprodukter og økologiske produkter giver bestemt ingen garanti imod allergier, tværtimod! Der findes rigtig mange allergener indenfor plante-dyreriget.

Det er så de erfaringer jeg personligt "læner mig op ad". -Som tidligere laborant, med speciale i allergener...

Snusi, mit bud er enten noget med "hot spot". Så vil det blive værre og I vil ende hos dyrlægen.

Eller også trænger pigen til at blive trimmet?? -Min egen Silke, og flere andre hunde, som vi kender, -er ved at gå i fæld lige nu. Måske er det noget lignende, der også plager din lille terrier-pige. -Jeg ved godt, at terriere ikke fælder. Men hårene skal jo af..

Accepteret svar
Fra : claraogsigne

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-04 18:30

Jeg vil skynde mig til dyrlægen, det kan være mider og det er ikke sjovt for hunden.
Havde der været lopper, kunne det være loppeallergi, det har min hund haft.
Han blev virkelig pint af dem; men så vaskede vi ham i sibacil og det hjalp af mod lopperne, det er godt nok et produkt mod skab; men det virker

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 03-10-04 18:35

Hej Birgitta,

Det var en interessant information - det dér med allergi. Vi har aldrig haft ét eneste tilfælde blandt (vore) brugere af FLP's Aloe Vera produkter, men ved naturligvis ikke om andre brugere (som vi i sagens natur ikke kender) har oplevet allergiske reaktioner.

Vi har derimod oplevet flere tilfælde af allergiske reaktioner, hvor brugeren troede, at det var Aloe Vera, som hun/han ikke kunne tåle, men hvor det efterfølgende viste sig, at der var tale om en allergisk reaktion mod ét af de mange fyldstoffer, som specielt mindre seriøse producenter af produkter, som de mærker med Aloe Vera anvender. I seneste uge så jeg i en discount-butik en creme påtrykt ALOE VERA på forsiden sammen med et nydeligt billede af en Aloe Vera plante - men da jeg kikkede på deklarationen viste det sig, at Aloe Vera først kom på 17.-pladsen af 19 ingredienser.

. . . . . . hvis man får allergisk reaktion ved anvendelse af et sådan produkt vil det være meget betænkeligt at beskylde Aloe Vera'en for at være årsagen - det er højst sandsynligt ét eller flere af de kemiske fyldstoffer man reagerer imod.

Reglerne for udarbejdelse af deklarationer siger, at indholdet skal anføres efter faldende mængde. D.v.s. at det stof, der er mest af i cremen, skal anføres først og øvrige stoffer skal anføres i faldende orden efter mængden.

Der findes - som du selv antyder det - mange naturlægemidler . . . . . . og der findes mange producenter (både seriøse og useriøse).

Hvis man vil være sikker på at få den rene vare, skal man se efter IASC-mærket, som kun seriøse producenter kan opnå.

www.iasc.org/ kan du læse om certificeringsinstansen.
www.iasc.org/complete.html kan du læse om, hvilke produkter, der lever op til de strenge certificeringskrav.
www.iasc.org/notcertified.html kan du læse om, hvilke produkter, der har fået frataget deres certificering.

Jeg vil IKKE gå i rette med Birgitta om der er personer, som oplever allergiske reaktioner af de rene Aloe Vera produkter, blot nævne, at jeg ALDRIG har hørt om det - og da vi har kontakt til rigtigt mange brugere, ville det da være stort set statistisk umuligt, hvis ingen af disse skulle have haft sådanne oplevelser.

Derimod ved jeg positivt om mennesker, der har oplevet allergiske reaktioner af produkter, som de TROEDE var Aloe Vera produkter (bl.a. købt i discountkæderne), men hvor det viste sig at Aloe Vera var at finde langt nede ad deklarationslisten - det reelle indhold af aktivt, stabiliseret Aloe Vera har næppe være mere end nogle få procent, medens fyldstofferne har udgjort hovedbestanddelene. Endvidere fremgik det heller ikke, at der ikke var tale om in-aktivt ekstrakt af ustabiliseret, frysetørret Aloe Vera, hvilket nok er mest sandsynligt.

For den gode ordens skyld bør jeg nævne, at de pågældende allergiskabende produkter IKKE var forsynet med IASC's godkendelsessegl - og heller aldrig ville kunne opnå det.

Hvis du er træt af at læse om min udredning om Aloe Vera - så undskyld!!! Men jeg kan simpelthen ikke lade være med at slå et slag for en udbygning af viden om disse gode produkter.

. . . . . . og nu ved du i det mindste, hvor (hvilken hjemmeside) du vil kunne se om der er tale om rigtigt Aloe Vera - og det er da også en nyttig information.

Mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 03-10-04 20:09

Tak for svaret claraogsigne.
Jeg tror jeg smutter forbi dyrlægen i morgen. Pletten sidder på højre side, næsten midt på. Snapsi trænger ikke til at blive trimmet, så desværre er det ikke lige det der er galt, det kunne være dejligt hvis det kunne løse problemet
Jeg undersøger hende hver dag, fordi vi er i skoven daglig. Hun har ikke haft lopper i år. Jeg bruger det nye Bayvantic som virker utrolig godt, også mod tæger.
Snusi

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 05-10-04 00:14

Tak skal du have, håber at høe om hunden og hvad I sammen har fundet ud af med dyrlæge.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 05-10-04 17:32

Hej igen.

Jeg har nu været til dyrlæge med Snapsi. Der er skal ikke gøres noget lige nu. Dyrlægen kalder det for "pelstræthed" som kan forekomme nogle gange. Hvis der kommer flere bare pletter skal jeg til dyrlæge med hende igen. Huden ser stadig fin og hel ud, uden bide eller kradsemærker.

Snusi

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 05-10-04 17:40

Det var sørme godt, at det ikke var så alvorligt. Giv den en hundekiks fra mig