/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sammensætte filstumper til en brugbar fi~
Fra : popey
Vist : 590 gange
64 point
Dato : 03-10-04 11:08

Goddag

Jeg har en stor "rar" fil som når denne pakkes ud kommer i en masse små stykker. filerne ser således ud filnavn.001 filnavn.002 .................... filnavn.041 og til sidst filnavn.sfv

Hvordan i himlens navn for jeg disse sat sammen til en brugbar fil.

Fortsat god søndag

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-10-04 11:21

nok nogle der har været på nyhedsgrupper..................

http://piratgruppen.org/guides.php3

Her er der guides der forklarer det hele, også det med dine Rar filer.

Hvis du har hele samlingen, skulle det bare være at få winrar til at åbne den der hedder 1, så kopler den selv de sidste på.

ps. du har vel winrar

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 11:41

Kort fortalt så drejer det sig om filer der f. eks. kunne pakkes på flere medier og som det er skrevet så vil udpakning af første fil åbne mulighed for at udpakke resten, Du skal simpelthen starte med at køre det der er i første fil.

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 03-10-04 11:49

Såvidt jeg forstår popey rigtigt, så har han ikke problemer med at få filerne pakket ud, men ønsker at sammensætte de udpakkede filer. Her er et freeware program, som hævder den kan netop det:
http://www.download.com/MaxSplitter/3000-2248-8493294.html?tag=lst-0-17

Good Luck!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 11:56

Suspiria, bare til din orientering så er det noget som en rar pakker kan og der er jo tale om rar filer her. rar svarer til zip filer der også kan pakke over flere medier. (bare en service info )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 12:02

Jeg anvender i øvrigt min Totalcommander ( www.totalcmd.dk ) til at udpakke og pakke i både rar og zip. Til Totalcmd kan man hente plugins ( www.ghisler.com ) for at udvide programmets muligheder. Det er et multi-filhåndteringsprogram der både kan arbejde med FTP, og diverse pakkesystemer. (Service info)

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-10-04 12:34

Jeg har prøvet Maxsplitter uden held - jeg er derfor ganke åben over for nye ideer.

Suspiria har ganske ret. Jeg har pakket filerne ud - her efter de ligger under en mappe og samme mappe - filnavn.001 filnavn.002 .................... filnavn.041 og til sidst filnavn.sfv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 12:54

Når filerne er udpakket skal man typisk kigge efter en install eller setup i den første.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-10-04 13:14

sfv filer bruges i dette tilfælde til at checke om de pakkede filer er ødelagte! Står for simple file validator. Som sådan er det ikke noget man kan sætte sammen, og de andre filer du nævner er sandsynligvis rar filer. Prøv at bruge winrars indbyggede repair file funktion!
http://abma.x-maru.org/faq/annotated/support.php

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-10-04 13:29

Har prøvet winrar rep funktion - en ny mappe oprettet men stadig indeholdene de samme filer, filnavn.001 filnavn.002 .................... filnavn.041 og til sidst filnavn.sfv - har stadig ikke fået noget brugbart ud af sagerne.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-10-04 13:50

kan du udpakke (underligt at man bruger dette udtryk)
denne filnavn.001 med winrar ???

for det er som tedd skriver at sfv filer bruges i dette tilfælde til at checke om filerne har den rigtige størelse
for ellers skal du nok have fat i en file checker og finde ud af hvilket program der er blevet brugt til at pakke den med .
se evt her
http://www.timdoc.com/guide/Download_Guide_TimDoc.html
og her
http://www.paehl.de/english.php?sfxcreator
se under
Turbo WinMD5

det kunne jo være at en af filerne er ødelagt

men hvad er det du har hentet ?
hvilket program eller spil ??

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-10-04 14:04

Følgende log efter check med WinMD5:

MD5 OK --> flt-dh5.001.
MD5 OK --> flt-dh5.002.
MD5 OK --> flt-dh5.003.
MD5 OK --> flt-dh5.004.
MD5 OK --> flt-dh5.005.
MD5 OK --> flt-dh5.006.
MD5 OK --> flt-dh5.007.
MD5 OK --> flt-dh5.008.
MD5 OK --> flt-dh5.009.
MD5 OK --> flt-dh5.010.
MD5 OK --> flt-dh5.011.
MD5 OK --> flt-dh5.012.
MD5 OK --> flt-dh5.013.
MD5 OK --> flt-dh5.014.
MD5 OK --> flt-dh5.015.
MD5 OK --> flt-dh5.016.
MD5 OK --> flt-dh5.017.
MD5 OK --> flt-dh5.018.
MD5 OK --> flt-dh5.019.
MD5 OK --> flt-dh5.020.
MD5 OK --> flt-dh5.021.
MD5 OK --> flt-dh5.022.
MD5 OK --> flt-dh5.023.
MD5 OK --> flt-dh5.024.
MD5 OK --> flt-dh5.025.
MD5 OK --> flt-dh5.026.
MD5 OK --> flt-dh5.027.
MD5 OK --> flt-dh5.028.
MD5 OK --> flt-dh5.029.
MD5 OK --> flt-dh5.030.
MD5 OK --> flt-dh5.031.
MD5 OK --> flt-dh5.032.
MD5 OK --> flt-dh5.033.
MD5 OK --> flt-dh5.034.
MD5 OK --> flt-dh5.035.
MD5 OK --> flt-dh5.036.
MD5 OK --> flt-dh5.037.
MD5 OK --> flt-dh5.038.
MD5 OK --> flt-dh5.039.
MD5 OK --> flt-dh5.040.
MD5 OK --> flt-dh5.041.
MD5 OK --> flt-dh5.sfv.

Files checked: 42
Files modified: 0
Files CRC OK: 42

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-10-04 14:28

okey det var jo godt
sålang så godt men nu skal vi lige finde ud af hvor er selve rar filen henne som du åbenbart mangler
for at pakke den ud
dvs. man skal bruge
filnavn.1 - filnavn.041 + en filnavn.rar eller filnavn.zip til at ud pakke
det kan være den person der har pakket den ikke har lagt selve rar eller zip filen med i den store rar fil
eller det kan være at har omdøbt den ene af de 41 filer til
filnavn.0?? ja hvem ved

men kan du se hvad der er inde i en af de filer
f.eks filnavn.005 med winrar ???

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-10-04 14:32

men det kunne jo også være at der slet ikke er brugt winrar
men winace til at pakke den med ,
http://www.winace.com/

Kommentar
Fra : popey

Dato : 04-10-04 08:56

Jeg må beklage at ovenstående fil er en ZIP fil og ikke en rar fil

Når den unzippes får jeg en fil imdeholdene de filer som fremgår af ovenstående log. filnavn.001 filnavn.002 .................... filnavn.041 og til sidst filnavn.sfv - Savner stadig en løsning til at samle alle filerne til noget brugbar