/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
flækket skjold
Fra : tiemaster
Vist : 1766 gange
50 point
Dato : 03-10-04 09:38

hej jeg har et flækket side skjold på min scooter, er der nogle der ved hvordan man rep det, har før set nogle der har gjordt det ved at smøre et eller andet på og så male det men hvad det lige er ved jeg ik.....

Kommentar
Fra : saxotech

Dato : 03-10-04 10:55

jo det kan du du skal tage noget furmasse og smøre
på bag efter når det er tørt!! pusster du det med sanpapir
blir ved intil det er fint glat bagefter maler du det med 2 3 lag!
så sku det vær det

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-04 11:24

Noget af det eneste der kan lime skjolde sammen er lim.
Du skal have skjoldet med ned til en knallertmekaniker, han kan se nummeret bagpå der fortæller hvilken slags plast det er lavet af, og derfor bruge den rigtige slags lim. Der findes et limsæt der dækker de fleste plasttyper, men det er dyrt, derfor billigere med mekanikeren.
Så kan du efterfølgende vælge:
1.Spraye malingen ned i et glas, og med en lille pensel kun male i revnen.
2. Efter limning, slibe hele skjoldet, spartle revnen, slibe grundmale, derefter 3 lag færdigmaling.
3. Efter limning: Sætte klistermærker/tape mm henover revnen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 03-10-04 11:46

Tak for svaret pallebhansen.... det vil jeg så gøre men kan man ik bare bruge noget locktite????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-04 15:59

Nej bestemt ikke locktite, der er mere til metal og skruesikring.
Men det sker jo da ikke noget ved at lave prøver med små klatter indvendig på skjoldet, men så skal overfladen jo kradses af, da det jo ellers kun viser, om det kan holde fast på lak, og ikke selve plasten bagved.
Men det skal jo være plastlim, eller sekundlim, som du kan være heldig virker.
Har du set hvad et nyt skjold koster, ved THansen eller http://www.knallert.com/
VH Palle Hansen