/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
DJH -(Journalist)
Fra : _Smilla_
Vist : 402 gange
20 point
Dato : 02-10-04 22:06

Jeg bor i nærheden af København,
men skolen ligger Århus.

Er der så ingen mulighed for at læse til journalist hvis
man ikke ønsker at flytte til Århus væk fra familien.

Smilla.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 22:31

Jo der er andre muligheder, men hvilke karrieremuligheder det så giver, tør jeg slet ikke udtale mig om.

http://www.r-u-e.dk/u-og-e/journalist.asp#indhold
http://afdelinger.djh.dk/djh/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 22:49
Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 03-10-04 17:21

Hej _Smilla_

Du kan læse til journalist på Syddansk Universitet i Odense. Det er lidt tættere på end Århus.

VH Gert

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 08-11-04 14:53

Det er mulighed for at læse journalistik på RUC, hvilket er et godt alternativ, hvis man ikke ønsker at flytte fra KBH. Det er også muligt, at læse på den såkaldte diplomuddannelse på DJH. Det er en kort uddannelse til journalist, som kun har en varighed på et år, men den forudsætter dog, at man allerede har en videregående uddannelse. Ydermere er der mulighed for at have et studie på deltid, men dette er også kun på diplomuddannelsen. Hvis du ikke vil flytte fra KBH, vil jeg nok foreslå, at du undersøger mulighederne på RUC. Det kan du gøre på www.RUC.dk
VH RG