/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Husforsikring??
Fra : Bragesvej
Vist : 1210 gange
50 point
Dato : 02-10-04 20:36

Har kig på et hus i følge Home og topdanmark koster en husforsikring model Basis 1537 og en udvidet 2477 kr,

Er prisen helårlig eller hur?

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 02-10-04 20:43

Tjah, det kommer jo an på husstørrelsen, og hvor meget der er dækket - det står da et eller andet sted i de papirer du har modtaget - ellers ring til et forsikringsselskab mandag (eller en ejendommægler imorgen....)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 20:46

Bragesvej
Det kommer da an på hvor du vil forsikres. Der er forskel fra det ene forsikringsselskab til det andet. Hvor meget "husforsikringen" skal dække.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 20:53

Bragesvej
Har du ikke i forvejen et forsikringsselskab. Bed dem om at give et tilbud. Du kan også kontakte et andet forsikringsselsskab og få et tilbud derfra.
Jeg mener at en væsentlig ting at få forsikret er "råd og svamp og skjult rørskade"
Hvis forsikringsselskaberne ikke vil forsikre for dette, så tror jeg, du har gjort en dårlig handel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 20:57

Du kan indhente tilbud fra GF-forsikring der ofte har konkurrencedygtige priser
http://www.gf-forsikring.dk/tempfiles/165.asp?frames=no#

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 21:00

Hvor meget betaler de nuværende ejer i forsikring?
Hvor gammelt er huset?
Er der tilstandsrapport?

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-04 21:00

http://www.fbr.dk/penge/husforsikr/

tjek evt denne. Husk det ikke altid er en fordel at tage de billigste. Personligt kunne jeg ALDRIG finde på hverken at tage IF eller Topdanmark. Men når det er sagt, ved jeg godt at der sikkert er mange der er lige modsat.

Svaret på dit spg. må derfor være HELÅRLIG

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-04 21:01

Der er også

http://www.topdanmark.dk/familie/husstandard.html

Hvis du ruller ned, finder du en beregnings model

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 21:09

Nu ved jeg ikke lige hvad en basisforsikring dækker over, men det plejer at hedde familiens basisforsikring, altså en indbo og personansvar.

En decideret bygningskasko tvivler jeg på, at du får til de penge.

Det billigste jeg kunne finde til mit hus, 138 kvadratmeter + 100 kvadratmeter udhus, er 3900,-
Før gav jeg 6080.

Mit andet hus på 72 kvadratmeter koster lige knap 2900.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 21:10

Forsikring 1 lyder på Brand, kasko, Glas Kumme, Svamp insekt en Selvrisiko på 1664, total pris 1537kr
Forsikring 2 er den same dog med Rørskade og stikledning en Selvrisiko på 1664 totalpris 2477kr.

Er der virkelig helårligt??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 21:16

Hvor stort og gammelt er huset, og ca hvor i landet befinder det sig

For det lyder alt,alt for billigt i forhold til de priser topdanmark normalt forlanger.
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 21:16

Jeg ville vælge forsikring nr.2, men om kroner/ører er helårligt eller halvårligt får du kun at vide ved at ringe til forsikringsselskabet.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 02-10-04 21:22

Det kan godt være helårligt, hvis du bor langt fra storbyen - bemærk, at en generel selvrisiko på 1664 fritager selskabet fra at dække de fleste glas/kumme skader, hærværksskader til nytår (postkasser m.m.).
Spørg dog din lokale VVS-mand/smed, om de omtalte selskabers vilje til at samarbejde, når han udbedrer skader på rør/stikledninger.
YDERLIGERE: Hør nøje efter TOP´s regler for afskrivninger i.f.m. rør/stikledninger - og se, om du vil acceptere disse.
Gitte

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 21:34

> godtraad
Der er nemlig en stor forskel på rør/stikledninger fra det ene forsikringsselskab til det andet. Jeg er så heldig, at jeg ikke har afskrivninger, men kun min oprindelige selvrisiko fra mit forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 21:35

Huser er fra fra 1950 på 114 kwm Nyt tag har en k3 på taget koster 1000 kr at udbedre, eller´s en meget flot tilstandsraport, huset er totalt renoveret, og står som nyt kig selv:

www.home.dk sagsnr:212-4304

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 21:45

Det ser da godt ud og prisen på huset lyder yderst rimelig.

dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 21:50

Nydeligt, absolut. Hvori består den K3 mere præcist

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 21:53

Men, det er ikke hulmursisoleret!
Huset ser pænt ud, vil du kunne føle dig til rette i Fuglebjerg, der er trods alt nogle km. kra København og dertil.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 22:18

Bjarne, Den består i:der mangler Vind afstivning, matriale 50kr Arbejde 300kr ialt 350 uden moms...vandvigtigt at give det en k3!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 22:19

Overnævnte er på taget selvfølig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 22:24

OK, jeg undrede mig bare fordi jeg kunne se, at det er et ståltag, og dem plejer der ikke at være meget bøvl med.
På det jeg solgte var der en K3 på grund af et par huller i dampspærren ud for åbningen til skunken. Det tog 5 min. at reparere og kostede ikke andet end det jeg havde.
Det er grimt ved de rapporter er alle de steder hvor de skriver, at det ikke kunne besigtiges på grund af møbler, tæpper mm..
Ja det er vanvittigt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 22:28

På et ældre hus som det der er der ikke meget plads til hulmursisolering, men man kan opsætte noget der kaldes varmvægge, gips med skum og de fylder ikke mere end 40 mm så der er muligheder hvis der er lidt kuldefornemmelser fra indermure. Det er lidt dyrt, men nemt at sætte op og man kan jo bare starte hvor behovet er størst.
Jeg ønsker dig virkelig held og lykke med en dejlig bolig i hvad der ser ud til at være rare omgivelser.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 22:51

ja nu skal handlen bare hjem i "Hus"...

Nu står der er er metaltag, er det den bilige løsning, er der en fordel ved metaltag?

Ans: Hvordan kan du se det ikke er Hulmurs isoleret?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 23:03

Metaltage (stål) er det billigste, men fordelen er ud over prisen, at de er lette og tætte.
Ulempen er støj og dannelse af kondens på bagsiden, men der kan jo ligge et gammelt tag underneden der minimerer ulemperne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 23:05

>Bragesvej
Før du handler hus, har du mulighed for at tage kontakt til et par forsikringsselskaber, som kan give dig et tilbud på husforsikring. Netop på det hus, som du vil købe.
Som "godtraad" skriver, så vær meget opmærksom på, hvad Top Danmarks regler er for afskrivning mht. stikledninger.
Jeg ved at brugerne på kandu prøver at hjælpe dig bedst muligt, men jeg mener stadig at pengene til en advokat, i det lange løb, vil være en god udgift. Især hvis det er første gang, der bliver handlet fast ejendom.
Jeg ønsker at du og din familie gør et godt køb, samt at der ikke kommer uventede udgifter fremover.
Fluebenet bliver nu fjernet.
Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 23:07

>Bragesvej
Hulmursisoleringen gjorde du selv opmærksom på i et andet spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 23:07

Jeg giver Ans ret hvilket jeg vist har forklaret lidt om.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 23:29

Ans, Det var et andet hus, men det kunne du jo ikke vide

Det vil sige prisen på forsikringen er muligvis helårlig?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 23:37

Husforsikringer plejer at betales helårligt, men som foreslået, prøv at kontakte forsikringen og få et overslag om de virkelig kan lave det til den oplyste pris fra Home
mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 23:45

Ok..har været inde at beregne på tryg, hvor jeg har alle mine forsikringer pris 2950...så den er god nok.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-04 23:48

Bragesvej
Du kan ikke kende prisen på forsikringen før forsikringsselskabet har vurderet huset. Lad dig nu ikke narre af Home Og Top Danmark. Min nabo har forsikret sit hus hos Top Danmark. Da han havde brug for forsikringen til dækning af stikledning fik han ikke ret mange kroner til dækning.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-10-04 23:58

Næ det har du sikkert ret i, men tilbudet lyder på 2950, på netop dette hus post nummer kwm etager huset alder m.m
men selvfølig skal policen lige kigge´s nærmer igennem.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 03-10-04 23:10

Min "huskøber" havde en forsikringsmand ude for at se huset, før de ville give hende et tilbud - men det er også et ældgammelt hus, så det kan måske være grunden.
Men i forhold til, hvad jeg har betalt lyder dine tilbud rimelige.
Vh Ripley

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 07-10-04 13:05

Huset er købt

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 07-10-04 13:06

Tak for svaret troldenesdhb.