/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hvordan åbner man word dokumenter som e~
Fra : karstenhou
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 18-07-02 16:18

Jeg har gendannet nogle worddokumenter efter en sletning. Jeg har lagt dem på et andet drev - men når jeg skal åbne det kommer der fejlmeldinger på alle dokumenterne.
Noget med at kontrolere rettighedde til dokumentet eller drevet....Dokumentnavnet eller stien er ugyldig...mm.
Hvad gør jeg?
Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 17:16

Hej Karsten,

hvilket program har du genskabt data'erne med?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 18-07-02 17:47

Jeg har brugt drive rescue. Jeg har fundet dokumenterne på det formaterede d drev og flyttet dem til en mappe på c drevet
karsten

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-07-02 19:12

Har du forsøgt at ændre rettighederne ??

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 18-07-02 19:58

hvordan ændrer jeg rettighederne?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 20:57

Hej Karsten,

har du evt. haft password på dine filer?

det ka' også være at filen ikke er blevet genskabt korrekt... har du forresten fået en ICQ besked?

ud over "drive rescue", har du så evt. også prøvet med "Disk Investigator"?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-07-02 21:07

Det kommer an på hvilket OS du kører. PAssword kan også som Strarup skriver være sat i word.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-07-02 07:35

Åbn dokumentet.

Klik på Gem som i menuen Filer.

Klik på Generelle indstillinger i dialogboksen Gem som i menuen Funktioner.

Skriv en adgangskode i boksen Adgangskode til åbning, og klik derefter på OK.

Skriv adgangskoden igen i boksen Skriv adgangskoden igen, og klik på OK.

Klik på Gem.

Sådan beskytter du et dokument i Word2000. For at åbne et beskyttet dokument skal du indtaste din personlige adgangskode. Det kan gøres enkeltvis (et dokument ad gangen)

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 19-07-02 08:07

problemet er at det slet ikke vil åbne når jeg trykker på det. - og så får jeg fejlmeddelelsen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-07-02 15:19

Hej KarstenHou

Kan du ikke prøve at gå ind i stifinderen, højreklikke på det enkelte dokument og "Åbn som kopi" eller "Åbn som skrivebeskyttet" og derefter gemme det som et nyt dokument, hvorefter redigering skulle være mulig.
Jeg er ikke helt sikker på metoden, men det er måske forsøget værd.

hilsen
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-07-02 15:43

Hej Karsten,

har du prøvet det jeg skrev i den mail jeg har sendt dig?

det ka' også være at det er "drive rescue" der ikke har lavet en ordenlig gendannelse af word dokumentet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 19-07-02 16:26

Jeg er gået lidt i pause. Jeg har instaleret en ny harddisk og vil prøve hardisken på min anden computer.
Tak for hjælpen.
Karsten

Kommentar
Fra : Linto

Dato : 15-04-03 10:36

Prøv at bruge programmet wordpad eller write til at åbne din fil med. Der er sandsynligvis sket en fejl mens du har gemt filen. Du vil forhåbentlig kunne redde det meste af teksten.

Mvh Thomas