/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
9800SE Vs. 9800Pro Debat
Fra : BurningThunder
Vist : 373 gange
50 point
Dato : 02-10-04 16:51

Der har været meget snak om at Modde et 9800SE til et 9800Pro, med omega drivere, og hvilkent kort der kan gøres ved, og hvilke bit's ramene kører med.
Men personlig vil jeg forslå Powercolor's kort, da de kører med 256 bit, i forhold til Saphire's kort der kun kører med 128 Bit. Men der er også Club 3D, men jeg ved ikke hvad bit de kører med.

Grunden til jeg selv vil vælge Powercoloer's kort, er fordi det er det eneste kort jeg har læst en guide om.

"Believe it or not, I'm running Farcry at a resolution of 1024x768 in 32-bits colour with full details. Even a Radeon 9600 Pro/XT cannot do that."

Taget fra den guide jeg snakkede om

http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=3&var1=101&var2=0

Men hvis der er nogle der har andre meninger, så bare kom med dem, for regner med at købe sådan et kort om en månedes tid, plus en Artic-Cooling GPU. (De samme der er på HIS IceQ kortene)

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 03-10-04 09:19

Kommentar
Fra : Djake

Dato : 07-10-04 16:38

Ja hvis man er sikker på at ens kort kan moddes så er pengene givet rigtig godt ud. Men desværre er der jo også nogle kort der ikke kan. Den køler du har kigget på er rigtig fed, den har jeg selv monteret i et par pc'er, og grafikkortet kan clockes en hel del, i forhold til standard køleren.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-10-04 17:49

Club 3D og Powercolors SE kort er 256 bit. Jeg lavede et tip om dette emne for noget tid siden. Læs evt det. Jeg har selv haft et club 3D SE kort som jeg moddede. Det kørte XT hastigheder, med en VGA Silencer monteret, uden artifacts.
Kort med 128bit interface kan ikke moddes til 9800pro, men kun til 9800.