/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO T-rex. Ekstra STORT problem
Fra : cbadk
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 02-10-04 14:03

Hej :)

Jeg har et kæmpe problem med min PGO T-rex 50(splitten er fjernet...men kører ikke mere end 50-55 alligevel)

En dag jeg er ude og køre begynder min knallert at larme som pokker. Hvor den til sidst går ud.
Da jeg får knallerten hjem konstater jeg at min kickstarter hjul er revet midt over.! Mere næst sidder den ene skrue i venstre side(i varimatic siden) løs. Så faktisk sidder hele varimatic skålen løs og sidder og blafere!

Jeg får varimatic skålen sat fast og og prøver dernæst at starte. Den kører da også men kan kun knap køre 10-15 km i timen :S

Meget mystisk.

Er der nogle der ved hvad det evt. kan være galt ?

Skriv endelig hvis du gerne der mangler nogle oplysninger.!

MVH
cbadk

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 02-10-04 14:08

Du skal ha den af igen, og denne gang helt. Derefter skal du kontrollere om rullerne er intakte. Det der er fejlen er at vario’en ikke regulere. og det er typisk hvis rullerne erødelagte

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 02-10-04 15:31

Desværre ...det hjalp ikke og skifte rullerne. Har kommet 6 helt nye 7 grams i.

Kan det være koblingen ?

MVH
Claus Andersen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-04 16:41

Virker starteren, eller har du klemt drevet, så der er for stor modstand, eller at starterdrevet er blevet skævt, eller drives med rundt hele tiden. (Så varer det ikke længe før starteren ikke duer)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 02-10-04 17:40

Ja starteren viker fint!

Det virker somom at fjederen i koblingen ikke virker!

Kan det íkke være den ?

Mvh claus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-04 18:52

Ja det kan være alt muligt, specielt må remmen da have taget skade?
Eller variopladerne (Remskiven)hvor remmen kører op på, kan være blevet skæve, det er mit gæt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 02-10-04 19:02

Det er langtid siden jeg har monteret den sidsts :S

Kan det være mig der har samlet venstre side forkert...der hvor variomaticen sider?

Hvordan lyder den KOREKTE :P samling af varioen ?

Mvh Claus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-04 20:53
Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 03-10-04 12:15

Takker for hjemmesiden :)

Kan du så også svare på dette:

1) Når jeg kommer op i 35-45 km i timen ...går den pludseligt ned i omdrejninger og derefter stiger derefter langsomt!
Men hvad kan der for den til at dykke i omdrejninger ?

2) I regnvejr kan den blive meget ustabil. Især omkring tændning/tændrøret....
I nogle tilfælde for at gå helt ud !

Er der nogle måde man kan diagnoser hvor fejlen kunne være ?

Mvh Claus

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 03-10-04 15:53

1. Det kan godt skyldes varioen, hvis remmen pludselig springer op i et "højere gear", så problemet skulle være løst efter montering af anden eller org. vario.
2. Hvis du har fjernet bagskærme, kan der måske slynges vand ind over tændrørshætten/relæer.
Det kan også være vand ind på relæer, giv dem en god gang silikoneoliespray (WD40 eller Pronto)
Se også efter at tændrørskabelet ikke er for tæt til metaldele.
Prøv evnt. at lægge en plastpose over tændingslåsen.

Man kan sprøjte med en bruseslange, lidt henover tændingsnøglen, og op i skærmene medens den går.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : cbadk

Dato : 03-10-04 22:46

Tak for svaret pallebhansen.