/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
genstart igen og igen fordi........
Fra : miritdk
Vist : 432 gange
20 point
Dato : 02-10-04 08:53

nogen der kender til dette jeg har modtaget med mailen hertil morgen ????

mon du er i stand til at hjælpe mig med dette:
når jeg starter min computer synes alt ok - men hvis den så har haft pauseskærmen oppe en tid så kan jeg ikke åbne mapper og andre ting og virker ikke før jeg har genstartet. Det samme sker i mapperne i outlook ekspress.
Jeg har forsøgt at finde grunden men kan ikke så måske ved du noget ? Det er aldrig sket før jeg hentede sp2 kan det være en fejl der ?

ps.. jeg har talt med vedkommende men der er ikke nogen grund jeg lige kan komme på !!!

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 30 point
Dato : 02-10-04 09:03

En mulighed er (den er tynd, men alligevel), Hvis det er en af de skod pauseskærme man får tilbudt igennem det ene og det andet, så er der jo tit skidt i. Så hvilken pauseskærm er det??

En rensning er altid en god ting, du ved

ad-aware
spybot

og onlinescan med

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 02-10-04 09:05

Det kan evt.være du skal prøve at genindstallere outlook express.Det er nok der fejlen er.Håber det vil virke for dig.Ha en go dag.

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 02-10-04 09:32

prøv at formatere vis det ikke virker det trokdenesdhb og toyotas siger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-04 09:33

troldenesdhb >>> jeg ved han ikke kører med andet en tom pauseskærm så det er nok ikke det *s*
Toyotas >>> det er jo ikke kun i outlook express - så vidt jeg kan forstå det er det alle former for mapper overhovedet.

ps til troldenesdhb - den var nu ikke så tynd - mange falder jo for de pauseskærme her og derfra. Men det kan være han er temmelig ligeglad med hvor han surfer og hvad han lige åbner - ved han har kørt rensning - men aner ikke lige hvor meget han egentlig ved så den holder jeg lige i baghovedet - det ledte lige til et måske spor *S*

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-04 11:09

Citat
...Men det kan være han er temmelig ligeglad med hvor han surfer og hvad han lige åbner...

Hvis - han er ligeglad, så må man da indrømme, at han selv har været uden om sig. Med den risiko der er ved at bevæge sig på nettet idag, så må man hele tiden have i baghovedet:
"Hvad er det du ser og hvad er det du KLIKKER på!"

SP2 til XP er endnu ikke perfekt, så den ville jeg stadig være forsigtig med at installere. Så hellere køre de daglige scanninger mod virus og spyware. - SP2 udelukker stadig alt for mange af de nødvendige bruger programmer, som fx. webbank o.lign.

Mit forslag er at han køre en række forskellige renseprogrammer. Hvis SP2 forhindre dette, så må han nødvendigvis formatere og installere sin XP og SP1. - Han må så lære at gebærde sig mere fornuftigt på nettet (hvad man altid bør gøre).
Vi lever alle med den risiko, i det tidsrum vi er on-line på nettet. Så det må vi så have imente!

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 02-10-04 15:44

Til Miridtdk

Min søn på:
Morten@mijokemi.dk kan muligvis hjælpe.
Han er meget inde i pc,er og deres problemer.
Skriv til ham direkte.
Håber det hjælper.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-10-04 16:31

H-klik på skrivebordet>egenskaber>fanen pauseskærm>er der hak i "beskyt med adgangskode">og knappen strømforsyning>fanen strømstyringsmodeller>
den bør evt. se sådan ud:
systemstandby =aldrig
sluk for skærm = evt. efter 20 min
sluk for harddiske = aldrig
>anvend>ok
En mulig løsning

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-04 23:50

Tak for svaret troldenesdhb.
         ja så fandt jeg ud af at han havde undladt og gemt noget - og da han ikke vil slette eller gøre noget ved det - så er det enten hans egen skyld når skidtet crascher - eller også må han begynde at bruge computeren over øjnene - pyyyyyyyh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-04 23:54

Hvis den nu ikke har så meget RAM så han kan RAMme det?