/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Web-mail
Fra : Asrock
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 01-10-04 23:21

Jeg har web-mail hos TDC, men kan ikke logge ind på www.mail.dk, men kan godt på http://tdconline.dk/tjenester, men når jeg så er logget ind, kan jeg kun komme ind og læse mine mails. Der er ikke nogen menu ude i højre side, (det ved jeg der skal være, for jeg kan godt logge ind på min arbejdsplads) hvor jeg kan gå i indstillinger, ændre på opsætningen og hvad man nu ellers kan, jeg kommer kun ind i min indbakke, hvor jeg så kan læse mine mails og sende dem til papirkurven. Jeg har haft fat i TDC-kundeservice, men han opgav til sidst. Først blev jeg bedt om at deaktivere FreeSurfer (popup stopper), det hjalp ikke. Jeg skulle så prøve at installere msjavwu som er noget java, det hjalp heller ikke. Til sidst foreslog han, jeg skulle slette alle cookies og internetfiles, negativt. Jeg har haft deaktiveret mit Internet Security, heller ikke. Kører med XP.

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-10-04 23:30

Dit link nr. 2 henviser til http://tdconline.dk/sitemap.php?dogtag=forsiden
Menuen er vel i venstre side ?

Hvad er der så i din venstre side, der hvor jeg ser menuen ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-10-04 00:13

hej jakjoe

Venstre side er helt tom, men der er en menu i midten, og der står også mail, men når jeg prøver det, sker der det samme, som der hele tiden er sket. Jeg kan kun læse mine mails ikke andet.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 00:45

Mystisk...men et eller andet må "kvæle" menuen, der vises til venstre.
Er der bare helt tomt...hvidt ? Ingen "røde krydser" eller andet ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-04 08:57

hmmmmm - mener du at der står mail sådan ca på midten nedenunder et billede ???? Hvis du kan se det er det fordi du ikke har oprette tdc login .

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-10-04 10:06

hej jakjoe og miritdk

Det er helt hvidt uden røde krydser eller andet.
Jeg har oprettet login og kan også godt logge ind, men derefter når jeg trykker på fanen "Tjenester" har jeg en menu ude til venstre så det er som det skal være. Så trykker jeg på mail og kommer så ind i min indbakke, og derinde burde der også være en menu ude til venstre, hvor jeg kan gå ind i andre ting såsom indstillinger, udbakke, sendt post og alt mulig andet som man nu kan i sådan en web-mail. Det kan jeg i hvert fald på min arbejdsplads.
Efter jeg lavede dette indlæg, var jeg på sønnens PC, og der kunne jeg heller ikke, så er det måske mit netværk det er galt med, jeg har adsl med skillefilter, modem og en switch, ikke trådløst.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 10:16

Og alt andet fungerer ok ?
Har det virket tidligere ?
Er der installeret et eller andet, og derefter fejl ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-04 10:45

hmmmmmmmm fatter ikke en disse - men måske er det popups der blokerer eller dine sikkerhedsindstillinger er for høje -(skud i tågen) - det har virket tidligere og virker når jeg prøvet - mystisk !!!!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-04 11:50

Prøv at rense din PC for diverse urenhedder.

Jeg kan forstå at du godt kan komme ind på din webmail fra arbejde, men ikke der hjemme fra, så det må være noget i din hjemme PC der forhindre dig i at du får det rigtige billed på.

Prøv så om du kan komme ind i fejlsikret tilstand.

Kan du det, så er der et eller andet der blokere for din forbindelse, som ikke bliver startet op i fejlsikret tilstand.
"Skot" lige en gang i din MSCONFIG og se om du kan finde noget der ikke skal starte op fra begyndelsen?

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-10-04 12:35

alt andet fungerer ok, og det har ikke fungeret tidligere på min PC.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-10-04 21:26

hej severino

min web-mail virker perfekt når jeg kører i fejlsikret tilstand, så der må være noget der blokerer i normal drift, så jeg må jo prøve mig frem. Det der med MSCONFIG kender jeg ikke meget til, så der må jeg nok have lidt hjælp.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 21:36

Jeg kender ikke XP, men under >start< på Windows findes <kør> eller og så kan du skrive msconfig.
I fanbladet >start< kan du satte hak for det der skal køre ved start af PCén...du må prøve dig frem, og huske hvad du ændrer Det er det jeg kan hjælpe dig med, men du er da på sporet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-10-04 23:50

nu har jeg prøvet at afinstallere en masse programmer og det hjælper ikke. Jeg har også været inde i joblisten for at afslutte processer uden held. Endelig har jeg været i MSCONFIG, her har jeg deaktiveret opstarter både i fanen Start og fanen Tjenester 1 for 1, men lige lidt hjælper det.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 23:54

Mine evner rækker ikke til yderligere hjælp på dette område

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-04 23:54

Så er det nok en HiJack fil der stjæler din forbindelse, så der må du prøve at køre en test med HiJackIt

Se også noget om det på www.arlet.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-04 23:58

Stakkels jakjoe
Så må de nøjes med at læse med her på KANDU, det kan man også lære meget af!

Vi kan alle, en masse ting, men bare ikke de samme, så der er såmen ikke noget at blive flow over.
Hvis vi alle kunne det samme, så var der skutte meget at snakke om!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-10-04 00:08

severino> Næ, flov det er jeg ikke, jeg erkender bare at jeg her ikke kan komme med yderligere.
Om at lære mere ved at følge med her, eller prøve på at hjælpe....der har du helt ret

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 03-10-04 12:21

jeg prøver at køre en hijackthis og lægger logfilen her ind, og håber der er nogen der kan tjekke den.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 03-10-04 12:26

her er så logfilen fra hijack this

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:15:58, on 03-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Jørn Lilholt Nielsen\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - (no file)
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095022142545
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab

mvh Asrock

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 03-10-04 22:12

hvis jeg vælger at formatere og installere alt fra en ende af igen, hvordan så med Windows Update? Alle de opdateringer der er kommet mellem sp1 og sp2, er de nu samlet i sp2, således jeg er tvunget til at hente den for jeg ville ellers gerne vente lidt indtil den er helt i orden? Det er i hvertfald hvad jeg har hørt den ikke er.

mvh Asrock

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-04 22:36

Keine problemen!
På microsofts hjemmeside kan man reservere en gratis CD med alle opdateringerne, også SP2.
CD'en udkommer en gang sidst i Oktober.

Der har tidligere været udgivet en CD med opdateringerne indtil April 04, gældende for alle MS's oberativsystemer. (Den var også gratis)

Og ærlig talt, er det ikke rart at have originalerne på CD, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt.
(Også nu hvor det er gratis)

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 07-10-04 18:04

Jeg har opdaget, at der i Joblisten kører en SYSTEM-proces kaldet lsass.exe, men jeg kan ikke afslutte den, da det er en kritisk system-proces. Jeg har tidlige haft problem med sasser på sønnens PC, og der fik jeg fjernet den med STINGER, men når jeg kører stinger, siger den at der ikke er noget galt, så er det noget der skal være der? Den ligger i C:\Windows\system32\lsass og fylder 12 KB.

mvh Asrock

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 13-10-04 23:56

Tak for svaret severino.

Jeg har prøvet at formatere, og så virkede det perfekt, næste dag var der samme problem igen, uden jeg havde været inde og ændre noget, så foreløbig affinder jeg mig med at starte i fejlsikret tilstand.

Mvh Asrock