/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Farvedifferencer - Scrollbar og Body bg-~
Fra : aagesen
Vist : 516 gange
150 point
Dato : 01-10-04 17:57

Hej

Jeg ønsker at farven på "scrollbar-track-color" ved fremvisning i browser nøjagtig skal ligne farven på "background-color". Hvis man i et eksternt stylesheet angiver begge farver til eksempelvis #014520 - så ser "scrollbar-track-color" lysere ud end "background-color". Hvorfor det og hvordan finder jeg den #-farve som i scrollbaren nøjagtig passer ?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-10-04 18:02

Her er et link du måske kan bruge:

http://www.webtip.dk/html/forklaring_farver.php
Jeg brugte det i hvert fald selv, da jeg biksede med farver på min hjemmeside!

Mvh Niels!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-10-04 21:32

Hej aagesen

Prøv at se denne prøveside jeg har lavet her www.capricornus.dk/prove du kan se koden ved at højreklikke og vis kilde.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 150 point
Dato : 01-10-04 21:33

Hov, jeg havde lavet fejl i linket men her er det rigtige.

www.capricornus.dk/prover

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-04 02:52

Faktisk er det ikke korrekt der findes 255 cross-platform websikre farver : Der er 216

http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp

..og her er en generator, så du hurtigt kan teste nogle stykker : http://www.htmlbasix.com/scrollbargenerator.shtml

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : aagesen

Dato : 02-10-04 14:51

Tak for svaret bentjuul. Jeg skulle lige lurer lidt på koden - men det var lige præcis det jeg skulle bruge - tak !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-10-04 16:18

Selv tak, og hvis der er andet vi kan hjælpe med siger du bare til.

//bentjuul