/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler 5m/m i højre side ved udprint
Fra : cccf
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 01-10-04 15:30

Hvorfor kan jeg ikke printe hele sidebredten ud fra internettet.
Hvis jeg går i se udskrift mangler den også, men den er der på skærmen, jeg har været inde i sideopsætning og sat margen til 3,34 m/m det er det mindste jeg kan sætte.??

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-10-04 16:02

Hej CCCF

Det er fordi din IE opbygning er anderledes end en printers.

Hvis du vil have det ud på en printer i optimal sidebredde/højde, så find et printerikon på siden (plejer de fleste hjemmesider at have) og derefter udskriv når printersiden vises = så får du det hele med.

Lars

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-10-04 16:45

Ligger papiret rigtigt ?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 01-10-04 16:48

Ja naturligvis.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-04 19:52

Da websider er tilpasset skærmvisningen kan de ikke være på et A4 ark og derfor bruger mange sider et specielt printlayout, men du kan prøve med at bruge Liggende (Landscape) udskrift så kan det normalt være der i bredden , men kræver så sikkert flere sider.
En anden måde er at markere (highlighte) det man ønsker udskrevet og derrefter vælger man i printerindstillingen, udskriv kun det markerede.
Ingen er metoderne er specielt gode, men det er vilkårene for en standard printer.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 03-10-04 10:13

Et alt. er at Prt Scr (print sreen) tasten på di tastatur. Tyrykker du på denne tast gemmes der et "fotografi" af dit skærmbillede i udklipsholderen. Derefter kan du sætte billedet ind i et vilkårligt program (f.eks word eller paint) og printe herfra.
Husk dog at dette ikke giver dig et billed af hele siden, men kun det der er fremme på skærmen, incl. værktøjslinie mm., samt at kvaliteten ikke bliver optimal.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 03-10-04 10:13

Et alt. er at Prt Scr (print sreen) tasten på di tastatur. Tyrykker du på denne tast gemmes der et "fotografi" af dit skærmbillede i udklipsholderen. Derefter kan du sætte billedet ind i et vilkårligt program (f.eks word eller paint) og printe herfra.
Husk dog at dette ikke giver dig et billed af hele siden, men kun det der er fremme på skærmen, incl. værktøjslinie mm., samt at kvaliteten ikke bliver optimal.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 03-10-04 17:13

Tak for svaret BjarneD.