/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvvarme - manger en termostat/regulato~
Fra : cigi
Vist : 1219 gange
100 point
Dato : 01-10-04 12:31

Jeg har et gulvvarme system hvor reugulatoren/termostaten mangler - den sidder i et andet lokale end selve gulvvarmesystemet. Ventilen er af typen TA og er 2 hhv. 2,5cm i diameter alt efter om der måles helt nederst eller på den første "ring". Hvilken størrelse skal bruges og hvor kan man købe en termostat (jeg går udfra at det er returvand) som passer!

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 01-10-04 14:48

Hej
Kan købes i Jem og fix
eller bestilles over internettet,f.eks.www.billigvvs.dk/shop/, typen du skal bruge er en 1/2" Danfoss returtermostat FJVR + ventil

Kommentar
Fra : cigi

Dato : 01-10-04 15:12

Jeg har prøvet med en Danfoss - den passer ikke.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-10-04 17:02

cigi
Pil det gamle følerhoved af,og tag det med hen til blikkenslageren,så han kan fortælle dig hvad mærke det er.
Det er lidt vanskeligt på den måde her.
Hilsen Keldd. (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-10-04 17:04

Ups,jeg ser du mangler den,hvad er de andre typer du har i huset ??
Keldd.