/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton 2004
Fra : swarn
Vist : 294 gange
200 point
Dato : 01-10-04 11:36

Lige et spørgsmål til arne.jakobsen, eller til dem der vil værer med

Hvis du/i ser dette håber jeg på lidt hjælp, jeg kan se i en tråd fra den 24-08-04 14:44 her på kandu "http://www.kandu.dk/dk/spg/47906" hvor der tales om norton 2004 jeg har prøvet at stille mit spørgsmål i
Spywarefri's forum men det var lidt småt med svar, så jeg prøver her.

Jeg har lagt Norton 2004 på min maskine, både "internet security" og "antivirus auto protect", er der en der kan fortælle mig hvor jeg lige retter dette til, for det er sådan at jeg skal deaktivere min internet security for at komme på nettet og det er ret træls

Nu er jeg ikke særlig god til det med PC. så jeg håber på en klar og let måde dette skal gøres på.
Så vil jeg blive mega

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 01-10-04 11:44

Du burde måske fortælle at det var sp2 som har skabt de problemer?

Hvis det er tilfældet så prøve denne rettelse til sp2 da:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8&DisplayLang=da

Gå så i lanforbindelse - avanceret og disable den indbyggede firewall- hjalp det?

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 01-10-04 11:44

Jeg fandt en gang et indlæg via www.eksperten.dk - hvordan man sletter evt. Norton registreringer, det var ca. 150 - 200 steder i din registreringsdatabase som du skal ind og fjerne manuelt. men kan ikke lige pt huske indlægget, måske jeg har en kopi på min egen computer, men så kan jeg først give svar senere i aften.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 01-10-04 11:54

fh1dk - swarn vil jo ikke slette Norton, men netop få det til at fungere på nettet.
Jeg mener at dit problem som sagt skyldes SP2 , da jeg har set tilsvarende et utal af gange før. Det er muligt at den rettelse vil få det til at fungere - hvis ikke så sig til !

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-10-04 11:56

Til dannyboyd
Der er ikke noget at fortælle, for jeg har ikke sp2 på min maskine, så det kan jeg ikke rigtig bruge

Og til fh1dk
Hvad mener du, jeg skal ikke slette norton, jeg spørger om hvordan jeg gør dette
(Citat) Jeg har lagt Norton 2004 på min maskine, både "internet security" og "antivirus auto protect", er der en der kan fortælle mig hvor jeg lige retter dette til, for det er sådan at jeg skal deaktivere min internet security for at komme på nettet og det er ret træls.

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 01-10-04 11:56

Start du med at lytte til Dannyboyd, så kan du vende tilbage senere

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 01-10-04 11:58

undskyld jeg opfattede det forkert.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-10-04 12:01

Til fh1dk
OK med mig, vi kan alle fejle
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 01-10-04 12:02

swarn jeg er nu ikke så sikker , men prøv at Hj.klik ogtage egenskaber på "min computer"
Hvad står der under system?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-10-04 12:10

Til dannyboyd
Der står sp1.

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 01-10-04 12:17

Du skal åbne din norton firewall og vælge at "truste" Internet explorer til at gå på internettet - det er samme procedure som med alle andre firewalls.
Jeg kender ikke præcist til NIS , men man plejer at kun åbne ikonet fra system tray ved uret og på program menuen- Internet exoplorer - kan du hj.klikke og vælge Allow?