/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan flytter jeg uden at blive stress~
Fra : TheRipley
Vist : 335 gange
5 point
Dato : 30-09-04 23:39

Der må sidde mange, der har prøvet at flytte - kan man organisere det, så det bliver overskueligt. Kvad med dine og mine ting og Farmors maleri, der bestemt skal være plads til?
Forventer ikke, at nogen kommer og bærer møbler - bare ren frustration - med Creamy til hjælp, hvis Molo har nogen fornuftige svar
Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : mango

Dato : 30-09-04 23:54

jamen sæt dig ned og få snakket og skrevet en plan..tag det roligt..det hele skal nok gå Det er ikke så svært endda...det er lidt hårdt, men det behøver ikek være stressende.

Venligst sus

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 01-10-04 00:04

Hej Sus,
Der var også styr på det hele, mit hus var solgt pr 10/10 og min kæreste og jeg havde lejet et andet fra 1/10 - god tid til alting.
Nu er det nye hus måske bare først klar 9/10, så begynder det at brænde lidt på, men din ide om en plan er god -
Hilsen Ripley

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 5 point
Dato : 01-10-04 01:40

En lille historie der måske kan få dig til at stresse lidt af.
For nogen år siden, havde vi lovet min mands søster og svoger, at vi nok skulle hjælpe dem med at flytte fra et hus til en lejlighed.
De havde den ene dag til at flytte, ved hjælp af vores bil,trailer, min mand og jeg, og dem selv.
Vi skulle være der kl. 9 og havde egentlig regnet med, at alt var pakket og klar til afhentning.
Men kl. 9 sad de såmænd og drak kaffe, og der var pakket NADA. Ikke så meget som et billede var pillet ned af væggen.
Da blev jeg sgu godt nok negativ, og der blev ikke lige just taget hensyn til, hvad der kom i de forskellige kasser og sække. Men flyttet blev der, og til tiden

Men hvis du stille og roligt begynder at pakke det I ikke lige bruger hver dag, skal det nok gå.
Selvfølgelig er det lidt kaotisk med flyttekasser stående over det hele, men det bliver man nødt til at tage med.

God fornøjelse med det hele
mvh dova

PS Du ku' selvfølgelig også pakke alt ned nu, nøjes med en sovepose på gulvet og spise på McDonalds

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-04 03:44

Som flytte-expert :

Jeg har jo flyttet sådan ca. 28 gange siden 1980....

Man starter (...hader dette udenlandske ord ...når man nu her et godt dansk) ..forfra :

Man begynder med at kassere ...ud med alt det gamle lort ...i skralderen !

..så er der det mindre at slæbe rundt på

Regn IKKE med der kommer nogen og hjælper før flytte-øllerne ska' drikkes ! (..åben for Gud's skyld ikke nogen, før du er færdig med projektet)

Vælg ALTID lejligheder i stuen el. 1. sal ...eller et hus. Trapper er noget lort.

Fortæl en 2 - 3 dage i forvejen du er syg ( = Jeg har knækket en negl, ka' ik' selv klare det ...er du ikke sød at hjælpe?)

...og hvis ingen melder sig under fanerne som flyttehjælp ???

Ring til Molo !!!!

</MOLOKYLE> ...[tilykke] TheRipley; held og lykke i din nye verden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-04 07:11

Det var da et fornuftigt svar, som Molo der kom med
http://teknikogsjov.gilau.dk/fun-stuf/girl_in_love.gif

Bare en skam hans overarme ikke er større

//Creamy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-04 07:47

...men han er senestærk og bærer uden problemer sin egen vægt = 64 kg.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : TheRipley

Dato : 01-10-04 07:48

Tak for svaret dova. Når de nåede det, så gør vi jo nok også, vi er startet
Og tak til alle for gode råd om planlægning og flytteøl.
Vh. Bente

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 08:33

Ha ha ja, MOLO har ben der er stærke nok til at bære hans vægt !!! *LOL*

Super Ripley...ja for dælen, du skal ikke være bleg for at bede MOLO om hjælp..manden aner ikke hvad han ellers skal få tiden til at gå med !!!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 01-10-04 08:52

Men Molo har faktisk ikke tid - han skal sidde bag sin skærm, så man i det mindste kan hygge sig med hans indlæg, når man begynder at stresse over flytterodet - Men ellers et flot tilbud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-10-04 12:08

Selv tak Ripley

mvh dova

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 05-10-04 17:41

man kan også ha problemer med at der er for mange der vil hjælpe med at flytte.
jeg flyttede i fredags og vi var meget glade for at vi kun var 7 personer
vi sage nej til ca 12 personer der ville hjælpe
så find de rigtige venner og hjælp dem når de har brug for hjælp
så går alting næmmere