/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan tilslutter jeg min DVD-911 fra K~
Fra : emesen
Vist : 338 gange
21 point
Dato : 30-09-04 19:02

Jeg er spændt på hvordan jeg tilslutter min nyvundne DVD-911 fra (kandu) Dantax
Det er spændende og jeg kan næsten ikke vente til i morgen, når jeg får meddelelsen fra Kandu:
Citat
[tillykke] Eyvind, du har vundet en Dantax. :o))

Så i morgen tidlig skal jeg ud og købe musik-CD'er, for dem har jeg ikke.
Eyvind.

PS. Jeg forhøjer naturligvis med 20 point for et hjælpsomt svar.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 19:05

Du tager et autoriseret scart. Propper den ene ende i DVD'en, den anden i tv'et.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 31 point
Dato : 30-09-04 19:07

Eyvind er da ikke superbruger emesen!! Men tillykke på forhånd alligevel
DVD drev er lidt tricky at tilslutte! Først og fremmest kræver det man har en gammel cykel, et par hvide snørrebånd! En dunk med eddike, og en brændeovn!! Kræver osse at man har et familiemedlem der er god til at trampe i pedaler, og at man selv er på antabus. Opfylder du disse betingelser er det rimeligt nemt men der kræves dog osse mindst 3.5 meter til loft og ikke under 100 kvadratmeter! Så er det bare at gå igang med cd indkøbet!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 19:08

Har man RGB-indgang vælger man det, S-Video næstbedst. Er man en stakkel der har et TV der kun spiser composit-signaler må man nøjes. Det er stadig bedre end VHS.

Dernæst tager man line out fra tv-et og smider over i stereoen og placerer en højttaler på hver side af tv'et.

I med en plade, f. eks Hell Freezes Over, og giv den hvad den ka' trække.

Det er fedt..........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 19:14

Jeg har hørt om en Autoriseret:
Elektriker
Gasogvandmester
Landmåler
Egendomsmægler
OSV.

Men aldrig om ham der "scart"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 19:18

Er det ligemeget hvilken af de 50 linier der tages ud af TV.

PS. Konen spørger hvorlænge hun skal trampe pr. DVD

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-09-04 19:23

en 4.7 gb DVD kræver nok omkring en 2 timer med ca. 15km i timen vil jeg tro, men det er vigtigt at det ene snørrebånd er monteret helt korrekt til røgudtaget på brændeovnen. Og husk for guds skyld at udskifte det når det blir sort, da DVD'en ellers suger falsk luft ind i skuffen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 19:29

Ak Tedd - det går ikke for vi har indbygget røgvender i ovnen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-09-04 19:42

lol, håber aldrig jeg vinder en DVD - har nemlig ikke alle disse redskaber - og jeg nægter simpelthen at tage antabus

Tedd, du er ikke rigtig klog

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 19:51

creamygirl > så må du vente til brødristeren kommer på præmielisten igen.

Og så kan Tedd måske hjælpe dig med en anvisning på hvordan du skal bruge den.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-09-04 19:57

Jep, men skulle jeg være så heldig, så vil jeg nok ikke tør binde an med
anvisninger fra Tedd - så hellere ha´den til pynt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-09-04 20:14

Hva nu det? Der er da aldrig nogle der har brokket sig over mine anvisninger før!!

Røgvenderen er godt nok ikke så god emesen! Det kræver så en amplitudeforvrængerkonverter! Hmm? Måske kan man få den hos TH. Hansen i Thorshavn?

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 30-09-04 20:51

Sælge skindet før bjørnen er skudt. Hvad mon de øvrige pointkrigere har at sige om det. Alle vil åbenbart gerne have en DVD afspillende brødrister og her gik jeg og troede, at jeg var den eneste der ingen havde. Ja det har jeg nu, men den står bare til "pynt", og så skjal man jo heller ikke spekulere på ledninger, scart og mærkelige bogstavkombinationer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-09-04 20:56

Så kan jeg logge på igen, Kandu-Rasmus han er en ven.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 20:58

Sælge skindet før bjørnen er skudt.................det er nemt nok.
Det er straks sværere at flå den ...............før den er skudt.

I øvrigt har jeg ledige (147) point nok til at vinde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 21:03

Hvis >>Kandu-Rasmus han er en ven<< af dig, så sig lige, at det ikke haster med at sende præmien - bare jeg har den i morgen eftermiddag ved tre-tiden.

Hvad var der galt med BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-09-04 21:08

Jeg har lige fået svaret, han er ubestikkelig

Jeg havde fået skiftet mailadressen til en der ikke duede og så er man altså koblet af, men Rasmus satte det på plads igen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-09-04 21:19

Shit... jeg fjols. Har lavet ged i min adressebar og kan ikke længere se de adresser jeg søger mest på.

Nåmen bortset fra det, hvem er i alverden er så ham fra Thorshavn?!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 21:22

det er en som sælger vridningstabilisstorconvertere og knallertdele.
(der ligger nu også en butik i Kbh.)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-09-04 23:05

Nå - nu må jeg hellere rydde op så der bliver plads til DVD'en i morgen.
Det skulle jo nødigt ende med, at dyret bare bliver tastaturunderlag.
Eyvind. (som allerede glæder sig)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-10-04 03:50

Husk for guds skyld cykel spænder og cykel hjælm,jeg har oplevet at høvdingen fik bukse benet i kæden,på det mest spændende sted i filmen og hun måtte så slæbe sig ud i køkkenet for at hente en saks for at klippe sig fri af kæden, det så sku ynkeligt ud og det tog en halv time før jeg fik filmen igang igen,en anden gang faldt hun af cyklen og slog hovedet i bordkanten
og det tog så 14 dage før jeg fik set slutningen på filmen og så skulle jeg sku oven i købet selv hente hende fra sygehuset selv om jeg tilbød hende at tage en taxi,betalt ud af min egen lomme,så sørg lige for at hun er godt beskyttet og i god træning før du smider DVD'en i aske skuffen,specielt hvis det er en leje film,ellers kan det blive en dyr omgang.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-10-04 11:21

Øv jeg nåede ikke at rydde op - så kanduRasmus - jeg har slet ikke plads til den.
Nu kandu ligesågodt......................................................trække lod blandt de andre, måske har de bedre plads.
Mine nyindkøbte DVD'er er gode til at justere bordbenet som jeg selv har afkortet.
Jeg må huske at fortælle det til konen når hun kommer hjem fra cykeltræningen.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 01-10-04 14:29

Tak for svaret tedd. Selvom det ikke kan bruges til noget, da jeg ikke fik den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-10-04 14:39

Du må på en igen Eyvind

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-10-04 14:54

Nååehh søde emmedreng..aer emme på kinden..ve du va søde emmedreng..de der dvdér ik! ..dem skal du slet spekulere på..jeg har en meget bedre ide´, du går ud og tager nogen af konens trusseindlæg, de er meget mere fleksible..og så rutcher bordet heller ikke..og så kommer jeg imorgen og afhjælper dig med de der dvdér...
HVA SIGER DU TIL DET?

kNUS mango

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-10-04 17:09

Mango - Jeg tror ikke du kan li' de CD'er
Lou ann Barton
Fats Domino
Osv.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 02-10-04 22:35

ååh jo emme de lyder til at jeg sagtens kan bruge dem *GG* Jeg holder af meget forskelligt musik.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-10-04 12:28

Desværre Mango - jeg fandt ud af, at de også kan bruges i min comp, selvom de lyder lidt underligt efter at have være opklodsning til bordbenet.
Jeg har også nogle gamle 78' som jeg har klippet til - men de lyder endnu værre i min comp

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-10-04 19:08

Hvorfor må JEG aldrig være med til at give gode råd,det eneste jeg har fået lov til,
det er at lave mit sammenstyrtede værksted-carport garage.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-10-04 19:17

Jeg ville jo ikke vinde den afspiller - Keldd - mangler plads.
Ellers havde jeg da spugt dig om råd.
Men hvordan for jeg ryddet op i mit computerrum. Rummet er mindre end det der er i rummet.