/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vidomi
Fra : rudolfsen
Vist : 337 gange
400 point
Dato : 30-09-04 16:11

Hej er der en der kan fortælle mig hvor højt jeg skal stille kvaliteten på mine AVI filer når jeg bruger Vidomi... jeg har haft problemer hvis jeg sætter den for højt så kommer lyden ikke med det forstår jeg ikke hvis jeg holder mig til 698 mb så er der ikke noget problem men jeg syntes bare ikke det lyder at ret meget mår de filer jeg skal lave om til AVI i forvejen fylder 1 GB pr stk og der er fire af dem det er jo 4 GB og mister jeg så ikke en del kvalitet når alle 4 GB nu pludselig kun skal fylde 698 mb er der en fornuftig forklaring på det.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-09-04 17:46

Hej Rudolfsen

Bruger selv DVD Shrink som "skrumpeprogram" til DVD skiver. Virker kanon, og kan spille direkte i en DVD maskine uden problemos.

Hvis du skal skrumpe yderligere skal du enten bruge SVHS eller DivX programmerne henholdsvis DVD2SVHS eller DivX 5.1 Begge programmer krymper en DVD til 700 MB - men der kan du se kvalitetstabet tydeligt især hvis det afspilles på en DVD i en PC, men også hvis den vises på et TV.

Jeg ville personligt købe en DVD spille i Bilka til 239,- og så lave DVD skiver, du får samme kvalitet i billedet som originalen. Extra feature er at du kan overføre direkte til NERO, og enten lave et ISO immage eller en DVD med det samme. Kanon produkt hvis jeg skal anbefale.

Lars

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 30-09-04 18:02

Hej Lars
Hvad format gemmer DVD Shrink dine filer i og hvor store bliver de hvis den fil du prøver at lave om i forvejen fylder 1MB.

Rudolfsen

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 400 point
Dato : 01-10-04 12:51

Hej Rudolfsen

DVD Shrink gemmer i originalt DVD format = fylder 4,7 GB (alm. DVD film fylder 6 GB). Derefter smider du den i DVD Shrink "krympede" DVD videre til NERO, som så brænder en alm. DVD skive med 4,7 GB datakapacitet, eller også arkiverer du den som et ISO (Image) - men dette gøre også i NERO

Derved opnår du at der stort ikke er værditab på din DVD film, og du har et meget godt materiale at arbejde videre med.

Hvis du så vil krympe yderligere, kan du bruge DVD2SVHS som oversætter fra et originalt DVD format til SVHS eller bedre. Men i dette program får du mulighed for at vælge hvor meget din output fil skal fylde. Dette betyder oversat at jo lave antal MB du vælger, jo dårligere resultat har du i den anden ende.

Jeg har selv prøvet at krympe fra alm. DVD kvalitet til SVHS = 1 x CD-ROM 800 MB, og jov på et alm. 21" 4:3 fjernsyn er kvaliteten nogenlunde god nok, men på vores 32" 16:9, kan du se at det er grynet, hvor den originale DVD shrink står knivskarpt.

Når du bruger NERO til at lave et ISO skal du huske at en FAT32 ikke kan håndtere filer større end 4GB, så det skal være en NTFS formatteret disk du bruger til denne lille leg.

Lars

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 01-10-04 19:49

Hej Lars
Det lyder til at du har styr på det her nu har jeg prøvet at lave min film i DVD Shrink og de vob filer der så bliver gemt i min mappe har jeg så brændt ned på en DVD skive det er også fint nok men problemet er at de fire vob filer stadig er i fire dele på dvden findes der en mulig hed for at den film jeg brænder bliver som originalen altså en film hvor alle vobfiler hænger sammen.

Godkendelse af svar
Fra : rudolfsen

Dato : 04-10-04 19:14

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 05-10-04 08:04

Hej Rudolfsen

Takker for vores lille chat, og håbr du bliver en "lykkelig" DVD bruger i fremtiden.

Lars