/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Citibank/ Omegalån....
Fra : kundal
Vist : 1165 gange
100 point
Dato : 30-09-04 16:02

Er der nogle herinde som har erfaringer med disse firmaer????

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 30-09-04 18:58

Nej - men samtlige af disse långivere, herunder også GE Capital, Handelsfinans m. fl. tager en megahøj rente så lad være hvis du overhovedet kan. Gå i din bank og snak med dem.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 30-09-04 19:14

For et par år siden havde vi brug for hjælp - banken havde nogle principper, der gjorde, at de ikke kunne hjælpe os (vi var blevet registreret i RKI) - men de foreslog os at tage en snak med netop Omega Lån. Her fik vi en god rådgivning, hjælp til at styre vores økonomi fremover, men vi måtte også acceptere at ændre nogle vaner.
Resultatet idag er, at vore dyre lån er væk. Vi har vist, at vi nu har styr på økonomien, og har således betalt alt til tiden i ca. 2 år. Vi har faktisk lige fået omlagt alle vores lån i huset - et mål, som Omega Lån overbeviste os om at vi kunne nå, hvis vi ville. Vi har nu mange flere penge til os selv, når de faste omkostninger er betalt - HURRA for det !!!
Gitte

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-04 22:59

Har brugt Citibank til at samle forskellige mindre lån til i alt ca 100.000. Jeg havde ingen problemer med at låne pengene, de indfriede diverese lån for mig, og selv om deres renter måske er høje, sparer jeg meget i forhold til hvad jeg betalte før - så det, sammenlagt med en meget sober behandling gør, at jeg kun kan anbefale dem.
Omega kan meget vel være lige så gode - dem har jeg bare ikke nogen erfaring med.
Vh. Ripley

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 01-10-04 08:47

Pt. vil vores egen bank heller ikke være med til at samlægge lån, så derfor er vi på jagt efter en anden mulighed. Vi betaler nemlig 5.000 kr for en gæld på godt 200.000 i egen bank. Renterne er imellem 6- 14 % sssåååå de renter de tilbyder andre steder er ligeså høje som i Citi/ GE/ Omega.
Men hvordan tog jeres pengeinstituter det?? Var der surhed over i valgte dem fra?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 01-10-04 09:08

Min bankrådgiver spurgte på et tidspunkt, hvad lånet hos Citibank var til - og da jeg forklarede ham, at det var for at få en billigere månedlig ydelse, synes han det var meget fornuftigt - og mere snakkede vi faktisk ikke om det. Men jeg havde heller ikke spurgt i banken først, kun siddet hjemme med lommeregneren.

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 02-10-04 10:36

TheRipely >> Må jeg få afvide hvormeget du betaler i rente? Vi nemlig også haft vores lommeregner fremme og den taler også for os *SSS*

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 02-10-04 10:48

Må du gerne, jeg betaler 15% om året incl. alle omkostninger, så det er meget, men ikke meget mere end en bank vil have for et lån uden sikkerhed - samtidig fik jeg betalingerne fordelt over 10 år, så selv om jeg kommer til at skylde penge væk i en længere periode end hvis jeg havde beholdt de gamle mindre lån (GE/Handelsfinans mv) sidder jeg nu med en acceptabel økonomi, hvor Citibank hver måned trækker 1500,-, mod de ca 4000 jeg skulle afdrage før.
-Så for mig var det den bedste løsning.
Regner selvfølgelig stadig med at vinde "Jokeren i aften

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 02-10-04 10:53

TheRipley>> Kan vi ikke "dele" den joker??? *GG**BLINK*BLINK* Jeg skal "kun" bruge lidt til mit hus, bil og div. lån så skal jeg ikke klage mere *GGG* Nå, sjov til side. Som sagt så sidder vi for godt små 5.000 (Glæd på 200.000) og renterne er fordelt således. 6,4%(billån) 12%(billån) 14%(Forbrugslån) sååå faktisk kan det godt betale sig at ringe til Citibank for os kan jeg jo hurtigt regne ud. Disse lån løber helt op til 10 år i banken.

God weekend, nu er der da grund til at fløjte *GGG* Forbrugsfesten er på vej *GGGG*
Meeen jeg vil nu lige spørge de andre hvad renten er hos dem, skal jo vinde mest selv.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 02-10-04 11:00

Held og lykke med undersøgelserne - og pyt, vi deler millionerne, det går nok med halvdelen af dem
Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 02-10-04 12:33

Som tak for du lidt point her *GGG* Det må være starten på joker.

Godkendelse af svar
Fra : kundal

Dato : 02-10-04 12:34

Tak for svaret TheRipley.