/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvor mange må der max. bo i en andelslej~
Fra : begga
Vist : 5403 gange
100 point
Dato : 30-09-04 13:21

Hej
Jeg har en 3-vær.andelslejlighed jeg skal sælge. Er der nogen regler for ,vhor mange, der må bebo sådan en? Eventuel køber har tre børn. Der står ikke noget i vedtægterne, men der kunne jo stå noget i lejeloven. På forhånd tak
Mvh. Begga

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 13:27

Det har jeg aldrig hørt om. Hvis det var tilfældet var der nogle indvandrere der fik problemer.

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 30-09-04 13:44

Hejsa
Prøv evt. at stille spørgsmålet inde på denne side:
http://www.andelsboligguiden.dk/andelsbolig-forum/Sporgekassen/display_forum.asp

Eller tjekke Andelsboligloven inde på samme side.

Good Luck!!

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 30-09-04 13:49

Der er ikke nogen regler på dette område. Muligvis vil en konkret vurdering betyde, at et højt antal beboere vil være for mange, men dette tal er langt over 3 børn + 2 voksne. Jeg tænker mere i retningen af 10-12 personer i f.eks. en lejlighed på 60 kvm.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-09-04 13:52

Der er regler i LL omkring antallet af personer i lejemålet, som jeg selvfølgelig ikke lige kan finde, men de er der.

Men jeg mener ikke du/I er på grænsen, og så længe der ikke er noget vedtægterne er det LL der gælder.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-09-04 13:58

Det er maksimum hvad der svarer til to personer pr. beboelsesrum i lejligheden.

Altså 6 mennesker ialt for en 3 værelses.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-09-04 14:17
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 30-09-04 14:30

taliskoko> Det gik galt med det tidligere link.
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0034729.htm#KV

Se i §69

mvh
jakjo

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-09-04 14:43

Hej jakjo.

Hvad vil du frem.?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-04 15:00

Ved ikke helt, om der gælder samme regler som hvis man vil udleje en del af en andelslejlighed.
Men der er reglen, at der ikke må lejes ud til flere personer, end antal rum i lejligheden.
mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-09-04 15:28

taliskoko> Kun vise dig hvor der stod noget om 2 personer per rum.....

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-09-04 15:44

Lige præcis, der...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-09-04 17:01

Kan du egentlig ikke være ligeglad med hvor mange der må bo der? jeg går ud fra du selv har tænkt dig at fraflytte lejligheden når den er solgt, og så er det vel op til køber at finde ud af om der er problemer med antallet af beboere

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 30-09-04 19:00

Jeg er enig med dova, men mener at det er voksne mennesker, hertil kommer at hjemmeboende børn må bo der (uanset hvor mange der er. Men altså ligeså mange voksne som der er værelser.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 02-10-04 14:05

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-10-04 14:20

Siger tak

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-10-04 14:31

Det var sku´nemme points, jakjoe...