/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Bedste måde at fritlægge på?
Fra : mkrogenberg
Vist : 595 gange
20 point
Dato : 30-09-04 12:56

Jeg synes der er mange måder at fritklææge et billede på i Photoshop. Jeg søger at finde den bedste og og mest professionelle måde at fritlægge et billede, hvor små fine hår skal fritlægges. Måske man kombinerer de forskellige fritlægningsværktøjer - jeg kan ikke lige overskue det. Jeg har ledt efter øvelser på nettet, der gennemgår fritlægningen step by step, men det er heller ikke lykkedes.

mvh.
mkrogenberg

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 30 point
Dato : 30-09-04 13:03

Til små hår egner sig EXTRAKT som befinder sig under filter vældig godt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-09-04 14:02

Magic wan - Tryllestaven og det magnetiske lasssoværktøj (som kræver træning)
Det bruger vi til kattebilleder, og der er da massere af hår...

Jeg kan ikke huske om der er noget her:
http://www.villysonnichsen.dk/menu.html

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 30-09-04 17:24
Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 30-09-04 17:26

Det kommer helt an på hvilket billede du skal fritskrape, men prøv og følge en tuts jeg har lavet på min egen side.
http://www.pcfreek.dk/photoshop/fritskrape/default.htm

Det er en automatisk fritskraping der faktisk er meget smart og brugbar, men prøv og leg lidt med det.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 30-09-04 17:43

Hej,
her er et svar jeg fik fra emesen som han havde fået fra en han kender.

åben photoshop, 7 eller derover
open billed til at arbejde med
gå op i filter
extract
en ny arbejdsflade åbner op
marker det i billedet som skal bruges med den grønne markør, indstil tykkelse efter vor fint man vil arbejde
fyld ud med den blå spand
ok
det markerede kan gemmes

Mette

Godkendelse af svar
Fra : mkrogenberg

Dato : 30-09-04 19:36

Tak for svaret food_life.