/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan lægger jeg en exe-fil ind på hje~
Fra : anja5
Vist : 690 gange
30 point
Dato : 30-09-04 12:51

Jeg har fundet et lille program som udbyderen siger jeg godt må have liggende på min hjemmeside så andre kan downloade programmet fra mig. Hvordan er det nu lige man gør det?

Jeg downloader hans exe-fil til mit skrivebord og hvordan lægger jeg den så op på min hjemmeside så andre brugere bare kan klikke på et lille ikon og så downloade det til deres computer? Skær det venligst ud i pap, da jeg ikke er nørd.

Håber at nogen vil svare mig selv om det kun gælder 30 points, men jeg har ikke alt for mange.

Hilsen Anja

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-09-04 13:02

Du uploader filen til din side, så laver du et link (det kan være tekst eller billede) der linker til filen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 13:07

Sådan :

Kode
<a href="[sti]MIN_FIL.EXE">Hent filen her</a>

[sti] er henvisningen til i hvilken mappe MIN_FIL.EXE ligger, relativt til HTML filen med ovenstående link.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 30-09-04 13:45

Lad os sig at filen skal ligge på denne side www.minhjemmeside/godeprogrammer.html (Det er en underside til minhjemmeside.)

Jeg oploader exe-filen. Skal stien så se sådanne ud:

<a href="[ www.minhjemmeside/godeprogrammer.html]MIN_FIL.EXE">download.jpg

download.jpg er billedet de skal klikke på.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 30-09-04 13:49

Det gik helt galt. Kandu satte også noget kode ind. hmmm

Hvordan ser koden ud når det billede de skal klikke på hedder download.jpg
og hjemmesiden som billedet ligger på hedder www.minhjemmeside/godeprogrammer.htm

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 30 point
Dato : 30-09-04 14:39

Linket du har givet mangler .dk
www.minhjemmeside.dk/godeprogrammer.htm (sådan)
Og siden "godeprogrammer" findes ikke på nettet. Er den oploadet.???

Dette er hvis du arbejder i Frontpage:

Du skal lægge din exe.fil over i en mappe du opretter, der hedder "kandu_mappen" UDEN "
Kandu_mappen skal ligge UDEN for din hjemmesidemappe.

Herefter skal du laver på din hjemmeside et link(hyperlink) som hedder:
../kandu_mappen/NAVNET PÅ DIN EXE-FIL.exe (med små bogstaver)
Husk at gem siden.

Så skal du oploader det hele...

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 30-09-04 15:57

hej taliskoko. Det forstår jeg (tror jeg). Det vil jeg så prøve. Kan jeg lægge flere exe-filer i den mappe? Det kan jo være at der er flere programmer jeg får tilladelse til at lægge på min hjemmeside.

Er det rigtigt at jeg ikke må lægge den mappe som du kalder "kandu_mappen" inden i den mappe jeg kalder "minhjemmeside" og som indeholder billeder mv. Altså jeg tænker på min computer (ikke oploadet). Den oploadede mappe skal jeg vel lægge inde i "minhjemmeside"-mappe på ftp ik'sandt?
Undskyld men jeg er lidt dum til det.
Den sti jeg har angivet www.minhjemmeside.dk/godeprogrammer.htm er kun fiktiv
hilsen Anja

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-09-04 16:33

Ja, du kan lægge alle dem ind i mappen du vil, du skal bare følge proceduren for hver enkel som angivet.
De skal jo have hver deres link.

Mapperne skal ligge adskilt begge steder. Både på PC og på webhotel(ftp). For når du laver hyperlinket som jeg skriver finder den selv ud af at finde det.

Og mens du arbejder med det, kan du jo bare oprette godeprogrammer.htm Det bruger jeg, hvis jeg skal teste, så det troede jeg også du havde gjort. Silly me...

Godkendelse af svar
Fra : anja5

Dato : 30-09-04 19:36

Tak for svaret til jer alle. Det lykkedes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 22:41

Du har fået et svar du kunne bruge

Det var blot ikke det du spurgte om !

</MOLOKYLE>