/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
En Pitbull til 25.000 kr.?
Fra : BadBoyBobby
Vist : 3761 gange
115 point
Dato : 30-09-04 12:03

Min ven har lige købt en Sølvfarvet Pitbull til 25.000 kr.
Er han blevet snydt godt og grundigt?
Eller kan der være tale om at en hund kan have en sådan værdi pga. et eller andet?

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 30-09-04 12:09

Hav skal han da med sådan en ondskabsfuld hund, håber at han har forstand på at opdrage hunden i go forstand og ikke den onde; som vi jo hører så meget om.
Det er en vanvittig høj pris, medmindre at forældrene er højt præmierede og med gode stamtavler

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 30-09-04 12:17

Må jeg minde om at en pitbull er forbudt i DK?

Men 25.000 kr. for en avlshund, som fra hjemlandet er champion m.v. er ikke vildt!

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 30-09-04 12:21

Meld ham

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 30-09-04 12:26

Melde en ven? Det tror jeg nu ikke at han vil, men jeg vil da med glæde!!! Bare kom med navnet, så skal jeg hurtigt gøre noget!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-09-04 12:26

Der er ingen tvivl om, at prisen er så høj, netop fordi den ikke må sælges i DK.
Og da lige netop dette er tilfældet, må prisen siges at være vandvittigt høj.
Hvad vil han gøre hvis det er en tæve der får hvalpe?, legalt må han ikke sælge dem, og hvis det er en han, hvem skal hunden bedække??, i hvert fald ikke legale tæver.

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 30-09-04 12:30

Jeg gør dte også gerne, altså melde ham

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 30-09-04 12:48

Hi BadBoyBobby
Du har godt nok fået lidt af et problem.
Som tidliger omtalt her så er racen forbudt i Danmark.
Den 6. juli 1991 blev det med Bekendtgørelse om forbud mod hold af særlig farlige hunde forbudt i Danmark at besidde og avle pitt bull terrier og tosa samt krydsninger, hvori disse hunde indgår.
Aller helst så jeg at du anmeldte ham for ulovlig hunde besiddelse (jeg var lige ved at skrive våben- besiddelse) for der er ingen tvivl om at pågældende race kan være farlig også for ejeren.
Vedr. prisen, tjaee den kloge narrer den mindre kloge og jeg synes absolut at din ven er blevet taget ved næsen.
Nu ved jeg ikke i hvilke kredse i færdes, men det virker på mig som om at pågældende race vil man kun anskaffe sig hvis man er bange for at blive overfaldet e.l. eller har brug for en eller anden form for potensforlænger.
Jeg håber meget for din og din kammerats skyld at han forstår at opdrage den så ingen af jer eller andre kommer til skade, men mest håber jeg at han kommer af med den snares mulig.

Accepteret svar
Fra : KennelKipler

Modtaget 115 point
Dato : 30-09-04 21:46

Hej

En hund kan være 10x så meget værd for ejeren, for man knytter sig jo gerne til sine dyr.

Men skal man ud og købe en hund, så skal en hund til 25.000 gerne have nogle præmieringer af en art bag sig.
Stamtavlen skal være i orden, og det skal sundheden også, på både forældredyrene, men også gerne et par generationer tilbage.

Den sølvgrå farve, er den som også kaldes blå, og især hundehandlere tjener kassen på folks uvidenhed, for de sælger denne farve dyrere end de andre.
Det er altså bare ikke dyrere at avle blå hvalpe end det er at avle f.eks røde.
Men kan man finde nogen som tror på den, så kan man jo tjene lidt ekstra.
Det er ren og skær genetiske arveanlæg som laver blå hvalpe, og det kræver bare at man parrer hunde som har dette arveanlæg i sig, og dem er der MANGE af!!!
Blå kan have de samme hudproblemer som hvid, og derfor skal din ven være ekstra opmærksom på sin hunds hud.

Og så er det værd at bemærke at de allerfleste pitbulls som sælges herhjemme, rent faktisk er amstaffs! Mange kan ikke se forskel, og derfor er der efter hånden gået helt street/mode i at kalde sin hund for en pit.

Hvis din ven er ekstremt glad for sin hund, er 25.000 jo åbenbart ikke for meget, for han købte den jo

Pas nu godt på den, og giv den en kærlig men konsekvent opdragelse uanset om det er en amstaff eller en pitbull.

Og som du kan læse dig til i de andre indlæg er pitbullen ulovlig.

MVH Marie.

Godkendelse af svar
Fra : BadBoyBobby

Dato : 01-10-04 19:02

Tak for svaret KennelKipler. Jeg ved faktisk ikke om det er en amstaff, og tror heller ikke han selv ved det.
Han har bare mange penge. Men hvis det er en ægte Pitbull, ville han vel blive stoppet af politiet og få den konfiskeret?
Men tak for svaret

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 02-10-04 20:08

Hej,

Nej den vil ikke blive konfiskeret.
Det er sjældent at folk som er utrænede kan se forskel, og det sker også at de er avlet så de er meget ens. En show pitbull, vinder bedst hvis den ligner en amstaff. Men den er så bare ikke så arbejdsegnet, da den er vinklet anderledes og betydelig større end den originale pitbull terrier, som er en forholdsvis lille hund.

Mange køber en amstaff, men kalder det for en pit, for det lyder smartere???

Personligt syns jeg det er lidt smartere at man ved noget om sin hund

Politiet konfiskerer hunden hvis den er til gene for andre, hvis den bruges som våben, eller den direkte har angrebet nogen, men det uanset race. Og sådan skal det også være!

MVH Marie.

Kommentar
Fra : Sazzo

Dato : 15-12-04 17:49

hejsa 25000 for en hund man ikke ved om er en pitt eller en amstaff det skulle da gerne stå på stamtavlen for det må man da håbe han har til den pris *SS*

Kommentar
Fra : andreo

Dato : 04-02-08 12:39

Har lige en rettelse.... Efter en længere samtale med en hundespecialist hos politiet i furesø kommune, fik jeg konstateret at en Dansk født pitbull IKKE er ulovlig i DK... på trods af at alle oplysninger på internettet viser det modsatte... og ja 25.000 er rasende dyrt for sådan en hund B-)