/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sorry
Fra : xyzzygy
Vist : 351 gange
1 point
Dato : 30-09-04 07:29

als har fundet ud af at mit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/9159 om hijackthis var direkte farligt, jeg mente bestemt det var det rigtige hijackthis. og det er jeg da ked af, jeg har nu erfaret at det rigtige ligger på www.spywarefri.dk

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 11 point
Dato : 30-09-04 07:48

kom igen, enhver kan fejle.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-09-04 07:49

selvom jeg syns det fake ser rigtigt nok ud, hvad er der med det als?

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-09-04 08:49

Som troldenesdhb ganske rigtigt siger så kan enhver fejle, men jeg følte jeg måtte råbe meget højt her. Jeg bærer ikke på nogen måde nag til dig xyzzygy og mit tip går udelukkende på at forhindre brugerne i at hente noget der kan give dem spyware. Min sidste bemærkning omkring det med at man lægger indlæg og det med at vurderer indlæg og intet kender til det er en mere generel vurdering som går på mange indlæg fra mange forskellige som jeg har set i tidens løb. Du skal ikke tage det som personlig forfølgelse på nogen måde.

Men nu til dit tip omkring HijackThis og NoAdware:

a) For det første har NoAdware købt domænet HijackThis.net for at fange alle der søger på HijackThis-værktøjet.

b) For det andet henviser siden til programmet NoAdware.net. Dette værktøjs mange dårligdomme vil jeg specificere herunder.

c) NoAdware står på listen over de produkter man absolut ikke bør benytte pga. flere ting som jeg vil præsicere herunder:

Agressiv og vildledende annoncering. Falske positiver for at få folk til at købe programmet. Flere anerkendte mærker som f.eks. Ad-aware angiver programmet som værende spyware. Sørger for en lang række uinteressante popups til pc-brugerne. Udnytter andre værktøjers velkendte navne: Ad-aware, Spybot, HijackThis osv. Stammer fra samme familie som følgende ligeledes dårlige produkter: Adware Hitman, Consumer Identity, SpyBan, SpywareAssasin, Spyware C.O.P., SpywareKilla, The Adware Hunter, & TheSpywareKiller. Særdeles mangelfuld database, nærmes værdiløs. Alle nævnte programmers hjemmeside er af IE-Spyad-programmøren Eric Howels lagt ind under klassificerede sider, hvilket vil sige at der automatisk kan downloades noget f.eks. en ActiveX-control til computeren ved besøg af nævnte sider.

Jeg kan dokumentere yderligere om ønskes.

Ha' en fortsat god dag til alle!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-09-04 09:17

Fint du skynder dig, at gøre opmærksom på fejlen xyzzygy

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 30-09-04 10:20

Tak for din gode advarsel.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-09-04 10:42

kan kun give als ret............

MANGE løber vild i de sunde programmer til fjernelse og beskyttelse imod spyware, man ser ofter computere der er totalt ubrugelige pga folk har hentet "gode" programmer.

Ingen modsigelser til dig als.

Jeg går ud fra at asdæfjklæsofgh har fået sig en lærestreg, det var blot en opmuntring. mit tidligere indlæg

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-04 10:55

Tak for advarslen, xyzzygy!

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-09-04 17:19

tja, det var du als der advarede mig, men han har krattet sine poænger ind via tippet så poængerne går til troldenesdhb da han var først ude.

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-09-04 18:02

Det synes jeg er helt fint xyzzygy og husk nu at vi alle kan lave fejl og ingen bad feelings her fra min side. Kom igen