/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
problemer med www.tips.dk
Fra : Enim
Vist : 492 gange
50 point
Dato : 29-09-04 22:42

Mit problem er at jeg kun kan komme på tips.dk hjemmesiden, jeg kan ikke komme videre i nogle af de links de har! den loader men der sker intet.
har forsøgt med explorer og opera, intet virker.

nogle ideer!?

det skal siges at jeg ikke i opera har problemer med andre sites, men explorer chrasher. vil ofte slet ikke vise sider.

pfh tak

p.s jeg ønsker kun seriøse konkrete forslag, ikke tips at jeg nok har virus og den slags.....!

Enim

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-09-04 22:46

Jeg må indrømme at det første jeg tænker på er virus eller andet snavs, men hvis du ikke mener det er seriøst, så det måske lidt svært at komme videre! Men ok! Når explorer crasher burde der blive vist en fejlrapport? Hvad siger den?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-09-04 22:52

Du skriver jo intet om hvilket styresystem du kører med, om du har kørt windows-update eller hvor stor din maskine er.
Jeg vil først og fremmest råde dig til at slette alle midlertidige internetfiler og cookies. Det gør du i funktioner+internetindstillinger.
Gå derefter ind i Indstillinger (samme sted) og sæt "tilladt brug af diskplads" til max 50MB.
Når det er gjort, så vælg fanen "avanceret" og tryk på "gendan standarder"
Så finder du i hvertfald ud af om det kræver reperation af internet explorer eller om det kræver endnu mere.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 29-09-04 22:54

Siden er bygget op med java script så du kunne mangle java virtual machine som kan hentes her:
http://java.com/en/download/manual.jsp
Hvis du har kunnet komme ind på siden tidligere skulle du nok tjekke om din maskine er ren (der kan jo godt være skidt på selv om du er godt beskyttet)

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 60 point
Dato : 29-09-04 23:03

Opera dur ikke til at browser med på www.tips.dk.

Har du installeret MS Java Machine (den er ikke standard under Windows XP)?

Hvis du har installeret Sun's Java sammen med MS Java Machine,
så skal du gå ind under kontrolpanelet og start den som hedder Java Plug-in og vælg fanebladet 'Browser',
hvis der er et flueben udfor MS IExplorer,
så fjern det og tryk APPLY,
Genstart din computer og prøv at gå ind på www.tips.dk

mvh
rfh

Godkendelse af svar
Fra : Enim

Dato : 02-10-04 14:12

mit problem blev ikke løst, men fine iagtagelser i har gjort jer, dem takker jeg for. Forslagene er forsøgt, og de var fine, men ak virkede ikke! jeg vil forsøge mig videre, havde blot for en irritabel stund mistet modet ;)

tak!