/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ADSL forbindelse WIN 98 se
Fra : marcussen1
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 29-09-04 22:11

Jeg kan ikke oprette forbindelse til nettet, jeg har adsl. Når boxen "Netværk" kommer på skærmen står der at følgende netværkskomponenter er installeret:
Microsoft family logon
opkaldskort
TCP/IP
men så står der, at jeg skal markere NDO1X og trykke fjern. NDO1X...... er ikke i det hvide felt. Er der nogen, der ved hvordan jeg får det frem.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 29-09-04 22:45

Hvor står der, at du skal gøre det?

Kommentar
Fra : technic

Dato : 29-09-04 22:49

Hvilken udbyder er der tale om og hvad er det for en type ADSL. Router, modem, PPPoE ?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 29-09-04 22:50

Det står i TDC's "Quickstart guide". Jeg kan nemt oprette forbindelse, når jeg bruger XP home, ved at følge guiden, men altså ikke, når jeg bruger WIN 98 se

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 29-09-04 22:51

Jeg bruger ikke router

Accepteret svar
Fra : technic

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-04 23:01

Okay jeg går ud fra at det er en almindelig TDC ADSL.
Du skal først og fremmest sørge for at en evt. tidligere opkaldsforbindelse bliver fravalgt via Kontrolpanel, Internetindstillinger, Forbindelse hvor den skal stå på Ring aldrig til en forbindelse og ellers skal du sætte systemet op som du beskriver ovenfor og i Egenskaber for TDC/IP protokollen skal du sætte den til Find automatisk IP adresse (DHCP) Det der med at klikke på fjern er en måde de vil have dig til at fjerne netværkskortets driver for så at geninstallere den med standardopsætning.
Kig lidt på denne: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_57608

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-09-04 17:13

Hej Marcussen1

Du skal slette dit Windows Family log-on og isætte/installere en "Klient" i stedet for som hedder:Klientprogram til Microsoft Netværk. Det som sker at du logger på Windows, men ikke på netværket, og så kan du hverken komme på Internettet eller se andre computere i samme LAN.

Gammel kendt fejl i Windows 98SE - som løses ved at installere Microsoft netværkskomponent. Husk at første gang du logger dig på efter installation kan du enten lave 1 password til Windows og 1 til netværket, eller "binde" begge sammen i samme password.

Hvis du derefter ikke kan komme på skal du på skrivebordet højreklikke på Internet Explorer ikonet, og vælge egenskaber. Derefter skal du klikke på det faneblad som hedder: FORBINDELSER, og her skal du klikke på knappen i bunden som hedder LAN INDSTILLINGER. Herinde skal du fjerne "fluebenet" ved det punkt som hedder: Automatisk registrering af indstillinger. Herefter kan du komme på Internettet via LAN til ADSL.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 30-09-04 23:01

Tak for svaret technic.
Jeg brugte det link, du henviste til. Tak