/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattevask ??
Fra : sille11
Vist : 1139 gange
100 point
Dato : 17-07-02 22:53

Min sterilliserede hunkat er et par gange i den sidste tid kommet ind udefra smurt ind i afføring.
Dette undrer mig da hun altid har været meget renlig.
En ven har fortalt mig at en dyrepsykolog skulle have udtalt at hankatte der ikke er kastreret kan finde på at skide på en sterilliseret hunkat der ikke er parat til parring.
Er denne forklaring helt hen i vejret, eller er der nogle som kan komme med et bedre bud ???

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-07-02 23:08

Hejsa sille

Jeg kunne ikke lige finde noget om det, men jeg fandt da denne her side, så den får du lige linket til, ved ikke om du kender den:)

http://www.catcity.dk/

mvh. Melander

ps. jeg leder videre

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-02 23:23

Hej Sille

Lyder meget mærkeligt - for ikke at sige hen i vejret. Iøvrigt er dyrepsykolog ikke en beskyttet titel, men noget, som enhver kan kalde sig.
Jeg synes, du skal få tjekket den afføring, din kat er smurt ind i. Det må din dyrlæge kunne klare, og derudfra må du så gå videre med sagen.
Katte har det med at rulle sig i støv - især nå det er varmt i vejret - og måske er din kat kommet til at rulle sig et lidt uheldigt sted et par gange.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-07-02 01:43

Hej

Du skriver "smurt ind i afføring",--er det kun området bagi eller mener du på hele kattens krop ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : franke

Dato : 18-07-02 09:16

Jeg kunne tænke mig, at hvis din kat løber frit rundt i et bymiljø, og derved kommer ind på andre menneskers haver, baggårde eller gårdspladser, at den så måske er blevet "opdaget" mens den forrettede sin nødtøft. Og de mennesker, som bor på stedet har smurt hende ind i lort for at forhindre hende i at komme igen.

Blot en teori. Jeg har selv 3 katte, som løber frit ud i byen (Sønderborg), og to af dem er kastererede hun-katte,- og vi har aldrig oplevet lignende situation.

Accepteret svar
Fra : TariLiex

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-02 11:58

Når katte bliver meget bange, så kan de godt finde på at skide, vist nok ligeså meget for at få fjenden væk, jeg har selv haft en kat som blev jagtet af en hund, og bagefter kom den indenfor smurt ind i sit eget l...

Håber måske det kan hjælpe dig lidt....

TL