/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Nyt felt i Concorde C5
Fra : njlorenzen
Vist : 954 gange
150 point
Dato : 29-09-04 14:49

Vi vil gerne i Concorde C5 have oprettet 2 nye felter i debitor-kartoteket. Felterne skal angive hhv. dato for seneste faktura samt dato for seneste ordreoprettelse, og kunne bruges på fx udskrifter. Hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-09-04 18:36

Du skal oprette felterne i Databasen, felterne skal oprettes på formen, og så skal der lidt kode til at fylde data i dem. Hvis du tidligere har kodet i C5 er det ikke noget større problem, men har du ikke prøvet det før, så vi ljeg anbefale dig at finde en, der har.
En kosulent kan gøre det på under 2 timer.

Accepteret svar
Fra : t_seberg

Modtaget 150 point
Dato : 30-09-04 22:24

Under 2 timer - ja det kan sagtens lade sig gøres - skulle gerne ikke tage mere end 30 min.
Jeg formoder du har udvikling koder - Basis udvikling ellers er det ikke muligt at tilføje fleter - sådan lige.
Som Maria rigtigt skriver tilføjer du 2 dato felter på debart under dbd ret.
For ordreoprettelses dato rettere du database triggeren insert på tabellen ordkart.
For sidstefaktura dato rettere du database triggeren insert på tabellen ordkartarkiv - husk check lagerstatus = økonomisk.
Jeg skal da advare mod løsningen, da noget lignede tidligere har været standard kode på XAL, det gav nogle uheldige bivirkninger at systemet risikerede at låse, problemet så man ifbm. rettelse på debitorkatoteket samtidig med en masse fakturering statede.
Det kan også lade sig gøre at lave den øskede rettelse på anden vis, giver mere load på basen, men risikere ikke at låse på samme måde. 2 dato felter - sæt egenskaben gem = nej. I triggern post-load slåes oplysningerne på op de nævnte tabeller.

Skal du have yderlig hjælp kan du kontakte mig på mail torsten@dns-it.dk

Godkendelse af svar
Fra : njlorenzen

Dato : 18-10-05 17:45

Tak for svaret t_seberg.